Počet nahlášených stížností: | 183 |
Z toho za letošní rok: | 11 |
Stále v řešení: | 19 |
10.2. potvrdili objednávku a přijetí platby. Zboží stále nedorazilo (dnes je 29.5.).
15.3. první pokus o informaci ohledně dodání.
16.3. oznámení ze strany Rivalenti: Vaše zásilka je na cestě k Vám. Dodací doba je v rozmezí 5-30 pracovních dní. 95% zásilek dorazí zákazníkům do 14 pracovních dní od doby odeslání.
31.3. další dotaz ohledně dodání zboží.
1.4. odpověď, že Rivaleni není přímým prodejcem, ale nákupní galerií.
28.4. další dotaz, kde je zboží
29.4. doporučení vyplnit reklamační formulář. Ten ovšem nešlo dokončit, neboť dle info které vytvořil: Nelze vytvořit
reklamaci! Momentálně ještě nevypršela lhůta, kterou náš dodavatel má na dodání produktu.
1.5. zpráva od Rivalenti: kontrolou Vaší objednávky bylo ověřeno, že balíček je na cestě k Vám. Dodavatel zboží odeslal na
Vámi uvedenou doručovací adresu a bohužel již není schopen průběh doručování zásilky zrušit.
27.5. další dotaz na zboží
28.5. zaslali znovu online reklamační formulář, který tentokrát šlo dokončit.
29.5. zpráva od Rivalenti:Vaše reklamace #122966 se právě vyřizuje (Rivalenti.cz) Vážený zákazníku,
dovolujeme si Vám oznámit, že otevíráme reklamační protokol k posouzení žádosti o reklamaci. Na posouzení reklamace si
vyhrazujeme právo v maximální době 30 dní.Na tuto zprávu prosím neodpovídejte, je zasíláná strojově.
29.5. Nevěřím, že reklamaci zdárně vyřídí.
Mikina s kapucí Wednesday - black, s color: black, size: s / cena 877 Kč Doručení zdarma / Pojištění zásilky 39 kč / Balné 19 kč / Suma celkem 935 Kč
Vrácení peněz.
|
Tweet |
Předně uvádíme, že Česká obchodní inspekce na webových stránkách www.coi.cz/rizikove před těmito stránkami spotřebitele varuje.
Dále uvádíme, že společnost Vesta Active s.r.o. uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako lokální administrátor pro ČR trh, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, by vůči spotřebiteli mělo být neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a během uzavírání smlouvy není spotřebitel na fakt, že nejedná přímo s prodejcem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce.
Reklamace či odstoupení od smlouvy se zásadně uplatňují u prodávajícího. Jako sídlo společnosti jsme dohledali následující adresu: Vesta Active s.r.o., Na Folimance 2155/15, 120 00 Praha.
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Doporučujeme spotřebitelům před využitím e-shopů a zaplacením, aby si daný e-shop vždy prověřili na stránkách České obchodní inspekce (zde: https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/rizikove-e-shopy/) nebo na stránkách dTestu (zde: https://www.dtest.cz/eshopy), popř. využili recenzních portálů.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Kerbele, dobrý den,
Dle dostupných informací byla Vaše reklamace uznána.
Nyní Vás bude kontaktovat zákaznická podpora.
S úctou
Tým Rivalenti.cz
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Celá peripetie zakončena vrácením peněz na účet. Věřím, že tato skutečnost byla způsobena zejména činností dTestu v této záležitosti. Velice děkuji všem zúčastněným.
S pozdravem
Roman Kerbl
S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.