Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednala jsem si tričko přes e-shop, bohužela kvalita trička se mi nelíbí. Vypadá inak než na fotce. Jedná se o zboží dovezené z Číny. V den kdy zboží dorazilo jsem psala reklamaci, že zboží chci vrátit. Obdržela jsem tuto odpověď:
Ahoj Jelonek,
děkujeme, že jste nás kontaktovali a projevili zájem.
Podíval jsem se na vaši objednávku a zdá se, že jste obdrželi správný produkt.
Podle našich zásad pro vracení peněz nepřijímáme vrácení zboží z výprodeje a toto je výprodejové zboží.
Protože však chceme, abyste byli spokojeni, nabízíme vám dvě možnosti: Zboží zašlete zpět do našeho skladu v Asii (Čína). Chápeme, že vrácení zboží může být nákladné a časově náročné, obvykle trvá 4-6 týdnů. Případně vám jako gesto dobré vůle můžeme nabídnout slevový kód ve výši 30 %, který můžete využít při dalším nákupu.
Dychtivě očekáváme vaši odpověď a zůstáváme vám k dispozici pro případnou další pomoc.
Upřímně Vám děkujeme a přejeme Vám krásný den!
S pozdravem,
Saidul | CCO
--
Zákaznická podpora
amaliepraha.com
podpora@amaliepraha.com
Tričko
Vrácení zboží a peníze zpět. Zboží jsem obdržela 26.5.2023
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Odstoupení od smlouvy je přitom jednostranný právní úkon, který nepodléhá souhlasu druhé strany. Odstoupením se smlouva od počátku ruší, účastníci si mají vzájemně vrátit to, co si poskytli.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Adresa společnosti OV Ecom Consulting LLC je dle obchodních podmínek e-shopu následující: 4300 Ridgecrest Dr SE l 814, Rio Rancho, NM 87124, Spojené státy americké.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v USA), nemůže se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci ani Evropské spotřebitelské centrum. V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou bude se spotřebitel moci obrátit na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.
Dozorovým orgánem je tedy Federal Trade Commission (https://www.ftc.gov/), přičemž podnět lze podat skrze formulář dostupný z tohoto linku - https://reportfraud.ftc.gov/.
Spotřebitelka doplnila následující:
Prodavající reagoval,poslal fakturu a potvrdil, že zboží mohu vrátit, ale musím zaslat do Číny. Při ceně trička (500 Kč) mi se samozřejmě neoplatí vracet zboží, které musím odeslat až do Číny. Nelíbí se mi jednání obchodu, protože se propaguje jako pražský butik. Na FB stále se objevuje reklama s tímto textem:
S lítostí oznamujeme uzavření našeho oblíbeného internetového obchodu...
Ráda bych obdržela českou adresu pro vrácení zboží. Upozornit spotřebitele na rizikový eshop a klamavou reklamu.
K tomu dodáváme:
Před využitím e-shopů a zaplacením spotřebitelům doporučujeme, aby si zjistili podstatné informace (jako jsou provozovatel e-shopu, zda je možné věc vrátit, jakým způsobem, na jakou adresu a do kdy by měly být peníze vráceny na účet) a ověřili si e-shop, což lze učinit např. na určitých recenzních portálech.
V tomto případě neznáme českou adresu, na kterou by spotřebitelka mohla zboží vrátit.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.