Společnost


Moravská plynárenská s.r.o.

Počet nahlášených stížností:12
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#67379Nevyřešená reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 3 dny 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
29.05.2023, před rokem

Julius Vida

Znění stížnosti

Obdržel jsem od Moravské plynárenské fakturu za dodávku elektrické energie. Hodnoty odečtu na faktuře nesouhlasily s reálnými hodnotami na elektroměrech. Fakturu jsem proto reklamoval. Dostal jsem odpověď, že reklamace se bude řešit, a že nemám zatím fakturu platit (mám důkaz).

Prošlo několik MĚSÍCŮ a nedostal jsem žádnou odpověď. Kontaktoval jsem EG.D jako distributora energie a dostal jsem odpověď, že reklamace byla s Moravskou plynárenskou vyřešena (mám důkaz). Moravská plynárenská mě o výsledku reklamace neinformovala. Mezitím Moravská plynárenská ukončila působení na trhu a já jsem přešel k jinému dodavateli. Následně mě po nějaké době kontaktovala společnost RYCHLÉ ŘEŠENÍ POHLEDÁVEK a začali ode mě vymáhat peníze za nezaplacenou fakturu. Okamžitě jsem je kontaktoval mailem se všemi informacemi a dožadoval jsem se vysvětlení. Nedostal jsem žádnou odpověď. Kontaktoval jsem je telefonicky, nezvedli mi telefon. Následně mi zasílali další výzvy k zaplacení. Vždy jsem slušně reagoval a dožadoval se vysvětlení. Nedostal jsem na mail odpověď a telefon mi pořád nezvedají.

Prosím o radu a vyjadrenie. Ďakujem.


Produkt

Dodávka elektrické energie


Požadované řešení

Vyjádření k reklamaci z ledna 2022, po kterém jsem ochoten zaplatit nedoplatek, pokud se nějaký najde


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.5.2023 15:42, před rokem

Spotřebitel může nový výměr záloh reklamovat, došlo-li ze strany dodavatele ke změně ceny fixovaného produktu. V případě, že je nový předpis záloh dle názoru spotřebitele nesprávný, může jej u dodavatele reklamovat. Reklamuje-li spotřebitel vyúčtování, je dodavatel povinen vyřídit reklamaci ve lhůtě 15 kalendářních dní. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě elektřiny částkou 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 24 000 Kč (dle § 17 odst. 2 vyhlášky č. 540/2005 Sb.).

Pokud zůstala faktura nezaplacená (v opravené výši), domníváme se, že by v tomto případě mohla mít společnost na zaplacení dluhu právní nárok. Pokud si je však spotřebitel jistý tím, že závazek byl ukončen bez toho, aniž by vznikla platná pohledávka, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoliv částky třetí osobě (jiné společnosti) má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.9.2023 13:01, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.