Počet nahlášených stížností: | 96 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 10 |
Klient s povinným ručením od společnosti Allianz mi svým vozidlem resp. odlétnutým kamínkem rozbil přední okno. Vše bylo zaznamenáno, sepsáno a podepsáno s ID. Po nahlášení škody přišel likvidační technik, zkouknul okno a vyhodnotil, že mi pojišťovna proplatí nové okno. Při tomto šetření technik měl povinnost vyrýt diamantem do skla písmeno "A" a spolu s ním vyfotit VIN vozidla. Tak asi proč né, když okno proplatí. Ovšem pak přišlo od pojišťovny zamítavé rozhodnutí o plnění vzniklé škody. Od té doby cca 3 roky se spor táhne a stále si pojištovna stojí za správným postupem i přes poničení mého majetku technikem vyrytým písmenem A.
Povinné ručení v předu jedoucího vozidla jehož pojistitel byla Allianz
Úhrada vzniklé škody do původního stavu.
|
Tweet |
Obecně má pojišťovna dle § 2798 Občanského zákoníku povinnost dokončit vyšetřování škodní události do 3 měsíců od oznámení dané škodní události, v případě, že se tak nestane, musí pro to pojišťovna sdělit důvod, proč se tak nestalo. Pokud tak neučiní bude v prodlení.
Pokud likvidační technik sdělil spotřebiteli, že mu škodu pojišťovna proplatí a následně zdokumentoval vozidlo, je jeho jednání závazné pro společnost dle § 166 Občanského zákoníku.
Pokud spotřebitel s likvidací pojistné události nesouhlasí, měl by nesouhlas se šetřením pojistné události zaslat pojišťovně a požadovat o znovuprošetření případu. Nesouhlasí-li spotřebitel s postupem pojišťovny, má možnost podat proti tomuto postupu stížnost. Stížnost je možné zaslat:
- na e-mail: stiznosti@allianz.cz;
- písemně na adresu sídla společnosti: Ke Štvanici 656/3, Praha 8, 186 00;
- prostřednictvím kontaktního formuláře, který spotřebitel nalezne zde: https://www.allianz.cz/cs_CZ/apps/napiste-nam.html.
Jestliže nedojde ke smírnému řešení, je možné se obrátit k mimosoudnímu řešení sporu. Mezi pojišťovnou a spotřebitelem (pojistníkem, pojištěným, oprávněnou osobou) v neživotním pojištění je příslušná Kancelář ombudsmana České asociace pojišťoven z.ú. Více informací nalezne spotřebitel na webové adrese: https://www.ombudsmancap.cz/reseni-sporu/informace-o-adr.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.