Počet nahlášených stížností: | 187 |
Z toho za letošní rok: | 78 |
Stále v řešení: | 0 |
Vážená paní Magi,
dovolte nám Vás znovu informovat, že zastupujeme společnost Date4friend AG, Bahnhofstr. 16, CH-6300 Zug.
Jak již bylo zmíněno, zaregistroval/a jste se k placenému členství v online komunitě seznamkaseniorcz, aniž jste dosud uhradil/a dlužnou částku za Vaše členství. Všechny relevantní údaje k Vašemu přihlášení jsou uloženy tak, že obstojí u soudu. Náš klient i my jsme se na vás již několikrát písemně obrátili a žádali Vás o zaplacení dlužné částky.
Tato činí celkem CZK 2.871,88 (EUR 120,85). Žádáme Vás, abyste tuto částku uhradil/a nejpozději do 08.06.2023 (den příjmu na našem účtu) s uvedením spisové značky AZ: *** (prosím, vždy uveďte).
Níže ještě jednou shrnutí všech relevantních platebních údajů:
Majitel účtu : Auer Witte Thiel
Bankovní ústav : Postbank (Giro)
IBAN : DE76 7001 0080 0005 2018 07
BIC : PBNKDEFFXXX
Částka : EUR 120,85
Věc : ***
Paymentlink Auer-Witte-Thiel
Pokud odkaz nefunguje kvůli nastavení vašeho počítače, otevřete prosím přílohu Teil_2.html
Náš klient nás pověřil, abychom v případě nutnosti vyhledali soudní pomoc, pokud se věc nepodaří vyřešit mimosoudně. Pokud můžete zaplatit požadovanou částku až po uplynutí lhůty nebo pouze v přiměřených splátkách, žádáme Vás, abyste nás o tom informoval/a e-mailem nebo písemně prostřednictvím přiloženého formuláře, nebo také faxem. První splátku pak můžete zaplatit také pomocí priloženého formuláře pro bankovní převod.
S pozdravem
Auer Witte Thiel
Advokáti
Bayerstraße 27
D-80335 Mnichov
E-mail: kolekce@auerwittethiel.com
Web: www.auerwittethiel.com
Telefon: +49 (0)89/ 59 06 83 16 (po-pá od 10:00 do 12:00 hod. a od 14:00 do 16:00 hod.)
Fax: +49 (0)89/ 59 06 83 145
Vše co tady uvádím jsem obdržela. Od Advokátu.
Senamkasemior.cz jsem se pŕihlasila aniž bych vědela že budu muset uhradil členstvi. Nikde nebylo uvedeno, že se musi platit. Po dvou měsících mi přišlo, že musim uhrdit členstvi.Dvakrák upomínka. A po třetí od advokatu mi přišlo na email. Že když to neuhrdím tak to daji k soudu. Bála jsem se tak jsem částku uhradila .Až když jsem vše uhradila jsem tady zjistila, že je to podvod. Bojim se aby mi už nic neposílali. A na seznamce jsem vůbec ani nebyla. Nechtělo mě to nikam pustit. Jak to mám řešit. Touto cestou žádám Vás o pomoc.
Dobrý den,poradite mi jak mam dál postupovat. Jak ukončit členství které po mě žádali. Tady všchni pišou, že to je podvod,.Dnes jsem Vám volala.
|
Tweet |
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek nebyl uzavřen, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoliv částky má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Pokud k registraci na seznamce došlo:
V tomto smluvním vztahu mohlo dojít k tzv. automatické prolongaci smluvního vztahu. Automatická prolongace spočívá v tom, že je spotřebiteli členství automaticky obnoveno po uplynutí původně sjednané doby (obvykle jeden měsíc) a to zpravidla na dobu následujících 12 měsíců; lze se však setkat s různými variacemi těchto časových úseků.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud nebyl spotřebitel v rámci registračního procesu společností řádně poučen o trvání závazku, způsobu jeho ukončení či o ceně, za kterou je služba poskytována, mohl by podle našeho názoru rovněž namítat, že byl společností uveden v omyl o rozhodující okolnosti. Je-li spotřebitel uveden v omyl, je jeho právní jednání neplatné.
Doporučujeme spotřebiteli smlouvu preventivně vypovědět. To lze učinit v písemné formě buď e-mailem (support@mycustomercare.ch) anebo poštou (Bahnhofstrasse 16, 6300 Zug, Switzerland), a to doporučeně a s dodejkou, neboť díky tomu bude mít spotřebitel pro případný další spor důkaz o zaslané výpovědi. Ze stejného důvodu doporučujeme si uchovat její kopii.
V obchodních podmínkách společnosti je uvedeno, že ukončení úplatného smluvního vztahu musí být provedeno v textové podobě. Aby mohla být výpověď úspěšně zpracována, musí obsahovat:
- celé jméno,
- název služby,
- e-mailovou adresu použitou pro registraci a
- uživatelské jméno.
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal společně s výpovědí i písemnou žádost o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.
Webové stránky jsou dostupné na tomto odkazu:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079
Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze který spotřebitel může dozorový orgán oslovit:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html
Společnost date4friend AG se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů skrze tuto platformu, a proto jsme nuceni stížnost uzavřít.