Počet nahlášených stížností: | 16 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
28.5.2023 jsem v Milovicích potřeboval zámečníka na otevření dveří. Objednávku jsem řešil telefonicky přes https://zamecnik.store/. Jediná cena, která mi byla sdělena je cena za výjezd 600 + víkendový příplatek + na místě si zámečník něco řekne. V hovoru nepadli žádné částky za samotnou práci. Nic se nevyplňovalo předem. Po příjezdu mi zámečník nepředložil ceník, nesdělil žádné částky. Jen řekl, že si o víkendu za práci počítá 100% příplatek. Práce se skládala z otevření nezamčených dveří (šperhákem), výměnu zámku a cylindrické vložky (mnou koupené). Celkový čas byl kolem 30minut. Po dokončení práce mi v rychlosti sám předvedl, že jde odemknout/zamknout. Lživě mi tvrdil, že jeho firma je na trhu 10 let, spolupracuje se všemi pojišťovnami a celou částku proplatí pojišťovna. Fakturu vytvořil na místě a vyvíjel na mě nátlak aby jsem fakturu ihned na místě uhradil. Samotnou fakturu mi nedal k přečtení, jen trval na podpisu. Po nátlaku se faktura podepsala. Celková částka byla 15972 Kč. Po odchodu zámečníka jsem chtěl uzamknout byt. Zjistil jsem, že cylindrická vložka ani kování dveří nejsou správně uchyceny, což způsobuje problémy s odemykáním/zamykáním. Okamžitě jsem volal zámečníka, ale nebral mi telefon. Zámečníka a firmu jsem znovu kontaktoval, že nesouhlasím s kvalitou a cenou práce. Nabídl jsem jim mimosoudní řešení s tím, že požaduji ponížení ceny a opravu faktury. Od té doby mi firma ani zámečník nezvedají telefon. Na Aresu jsem zjistil, že firma je registrovaná od 25. ledna 2023 a je vedena někde v Bulharsku.
Předem děkuji Za Vaši pomoc.
Otevření nezamčených dveří + výměna cylindrické vložky
Chci se s firmou mimosoudně dohodnout na úhradě faktury, ale trvám na ponížení částek. Jsem ochoten uhradit výjezd o víkendu za 1200 + rozumnou částku za otevření dveří. Průměrně se tato cena pohybuje od 500-1500. Jsem tedy ochoten upravit celkovou částku faktury na 2700. I když mě bude oprava stát další peníze.
|
Tweet |
Prodávající (či poskytovatel služby) je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.
Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Stanovování ceny je věcí podnikajícího subjektu, který přitom však musí respektovat obecně závazné právní předpisy. O neúměrné zkrácení by se mohlo jednat zásadně v situaci, pokud by cena byla o polovinu vyšší, než je cena obvyklá v témže místě a v témže čase za tutéž službu.
Zkrácená strana může požadovat zrušení smlouvy a navrácení všeho do původního stavu, ledaže jí druhá strana doplní, oč byla zkrácena, se zřetelem k ceně obvyklé v době a místě uzavření smlouvy.
V případě, že by prodávající nereagoval na e-maily či telefonáty, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: Rychly servis bohemia 24/7 s.r.o., Braunerova 563/7, 180 00 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.
Internetovou stránku zamecnik.store jsme uváděli do této doby u výčtu možných webových stránek, jež by mohla provozovat společnost Servis Direkt 24 s.r.o., na kterou evidujeme větší počet obdobných stížností jako je toto podání. Jak i sám spotřebitel v popisu stížnosti uvádí společnost Rychly servis bohemia 24/7 s.r.o. je téměř novou společností, která byla zapsaná do obchodního rejstříku k datu 25. 1. 2023.
Více ohledně této problematiky nalezne spotřebitel zde: https://www.dtest.cz/clanek-10036/v-nouzi-poznas-zamecnika.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.