Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
Dostala jsem darem od manžela robotický vysavač Rowenta RR8277WH X-PLORER Serie 45 Aqua White. Cca po 2 měsících používání nastala závada. Vysavač je 100% nabitý, zapnu ho, vysává cca 3 minuty. Poté se zastaví, začne pípat a bliká červená kontrolka. Aplikace vysavače hlásí: chyba. Vysavač se poté musí ručně opět zapnout a pokračuje další 3 minuty vysávat a celý proces se opakuje.
Nyní je vysavač po 4. na reklamaci, popisuji stále stejnou závadu, dodávám fotografie a videa pro bližší popis. Řešení ze strany Alza.cz? Zamítnuto. Již 4x. Skoro bez podání důvodu - chyba nenalezena. Takže vysavač mám rok, nefunguje, 4x byl na reklamaci ale chyba není nalezena. Sice je to vysavač za cca 4.000,- (nyní již prodej neprobíhá) ale i tak bych čekala vyřešení, kompenzaci, výměnu, cokoliv. Jak mám tedy postupovat nyní když je vysavač stále nefunkční ale reklamaci nikdo nebere vážně?
Děkuji
Rowenta RR8277WH X-PLORER Serie 45 Aqua White
Výměna za produktu ve stejném cenovém rozpětí.
|
Tweet |
Dle České obchodní inspekce jedním ze závěrů reklamace může být i to, že se reklamovaná vada neprojevila. Většinou to, že se vada neprojevila či nebyla zjištěna, konstatuje servis, který provádí odborné posouzení a odstranění zjištěných vad. Je proto důležité při uplatnění reklamace podrobně popsat, za jakých okolností se vada objevuje, co jí předchází atd. Pokud se spotřebiteli podaří ji předvést před pracovníkem přijímajícím reklamaci, je vhodné, aby pracovník i toto zaznamenal do reklamačního protokolu. V ostatních případech doporučujeme spotřebiteli vadu zachytit třeba fotografií nebo na videu, které následně předá spolu s reklamací.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, děkuji za Vaši zprávu a společnosti dTest za vyjádření. Tento případ pro Vás samozřejmě ověřím, ovšem požádám Vás o uvedení referenčního údaje (číslo objednávky, faktury nebo reklamace).
Za Vaši odpověď Vám předem děkuji. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.
Dobrý den, děkuji za reakci. Reklamace je číslo: ***
Dobrý den, paní Mavrin, děkuji za Vaši odpověď. Ráda bych Vás tímto informovala, že Vaše reklamace bude z naší strany vyřízená vystavením dobropisu. Vystavený dobropis Vám následně zašleme na e-mailovou adresu, na kterou byla reklamace založená. Poté se můžete rozhodnout, zda-li budete mít zájem o navrácení finančních prostředků, nebo o koupi jiného produktu.
Přeji Vám hezký zbytek dne. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky
Žádáme spotřebitelku o sdělení, zda jí byl zaslán dobropis společností, případně o uzavření stížnosti.
Hodnocení: