Počet nahlášených stížností: | 49 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Od uvedené společnosti jsem zakoupil srážkoměr za celkovou cenu 778,-Kč ( doprava 99,-Kč + srážkoměr 679,- Kč). Po určité době jsem srážkoměr pro nefunkčnost v záruční době reklamoval. Po 30 dnech mi přišel email, že reklamace byla řešena dobropise a žádají číslo mého bankovního účtu. Na můj bankovní účet společnost zaslala finanční částku v celkové výší 798,-Kč (cena srážkoměru 679 + 119,-Kč náklady za odeslání na reklamaci) . Bylo mi společností sděleno, že na vrácení 99,-Kč za dopravné při nákupu srážkoměru nemám nárok neb jsem neodstoupil od smlouvy. Prý se jedná o reklamaci a tam se vrácení peněz za nákup nevrací. Společnosti jsem zaslal
Výzvu k vydání přeplatku ( doporučený dopis v hodnotě 60,-Kč) na kterou v požadované lhůtě nereagují.
Žádám Vás o zaslání kontaktu. Komunikaci se společností zašlu emailem ( faktury, podací stvrzenky číslo účtu, atd.). Děkuji.
Výrobek v záruční době byl zřejmě neopravitelný
Vrácení přeplatku ve výši 159,-Kč na můj účet.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
V tomto případě byla reklamace vyřešena odstoupením od smlouvy. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebitel má tedy nárok na vrácení kupní ceny zboží včetně dopravy. Zároveň má však také právo na vrácení nákladů za odeslání zboží na reklamaci, jelikož se jedná o účelně vynaložené náklady spojené s reklamací.
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.