Počet nahlášených stížností: | 127 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Společnost Invia nám zrušila již zaplacenou dovolenou s odůvodněním, že letecká společnost zrušila let. Nicméně na stránkách společnosti Invia je tento zájezd stále k dispozici. Chtěl jsem od Invie potvrzení od letecké společnosti o zrušení letu, abych předešel domněnkám, že se Invie snaží prodat zájezd za co nejvyšší cenu. Bohužel od Invie přišla odpověď, že musím věřit jejímu slovu. Chci relevantní dokumenty o zrušení letu, potažmo zájezdu a tím byla odstraněna jakákoliv pochybnost o zneužití mě a mých peněz společností Invia.
Three Corners Sea Beach **** Nabídka: 3257534
Dodání požadovaných dokumentů.
|
Tweet |
V obchodních podmínkách společnosti Invia.cz, a.s. (https://www.invia.cz/obchodni-podminky/) bodu 6.2 písm. e) je stanoveno:
"Invia je oprávněna zrušit Zájezd (odstoupit od Smlouvy o Zájezdu) před termínem jeho zahájení v případě:
- počet osob přihlášených na zájezd je nižší než nejnižší počet určený ve smlouvě a pořadatel oznámil zákazníkovi zrušení zájezdu ve lhůtě určené ve smlouvě, která nesmí být kratší než
i. dvacet dní před zahájením zájezdu v případě cest trvajících déle než šest dní,
ii. sedm dní před zahájením zájezdu v případě cest trvajících dva až šest dní,
iii. čtyřicet osm hodin před zahájením zájezdu v případě cest trvajících méně než dva dny, nebo
- jí v plnění závazku brání nevyhnutelné a mimořádné okolnosti a zrušení zájezdu oznámil zákazníkovi bez zbytečného odkladu ještě před zahájením zájezdu."
Domníváme se, že pokud došlo ke zrušení zájezdu z důvodu zrušení letu leteckou společností, nejedná se o nevyhnutelné či mimořádné okolnosti, pro které by mohlo dojít k odstoupení od smlouvy ze strany společnosti, jestliže se jedná o let, který lze uskutečnit jinou leteckou společností, popř. lze smlouvu upravit, tak že si spotřebitel zajistí letenky sám.
Jestliže má spotřebitel podezření na nekalé jednání společnosti, je možné se obrátit s podnětem na Českou obchodní inspekci (zde: https://www.coi.cz/podatelna/), která vykonává dozor nad dodržováním zákona o ochraně spotřebitele.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.