Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 15.5. jsem v Hudy sportu ve Frýdku-Místku koupila boty Altra W Lone Peak 7 za 4190 Kč. Za týden jsem je zašla vrátit v naprosto stejném stavu (prošla jsem se v nich na prodejně a pak doma, kdy jsem zjistila, že mi nesedí). Na botách nejsou absolutně žádné známky používání, a i tak mi je pán odmítl vzít zpět. Nabídl mi 50% ceny za použitou botu. Poslala jsem dotaz na Hudy sport centrálu, že na vlastní náklady botu pošlu jim na posouzení, ale za víc jak týden mi nikdo neodpověděl. Nevím, jakým jiným způsobem boty vrátit, moje advokátka je viděla a jelikož také neshledala žádné opotřebování, doporučila mi ČOI. Děkuji, Petra Bujoková
Altra W Lone Peak 7 za 4190 Kč
Vrácení částky 4190 Kč
|
Tweet |
Důležité je rozlišovat, zda zboží bylo zakoupeno distančně (tj. přes telefon, internet) či osobně na prodejně. Na kamenné prodejně má spotřebitel možnost si dané zboží vyzkoušet, prohlédnout a tedy není povinností prodejce přijmout zpět zboží anebo umožnit výměnu daného produktu, který spotřebiteli nevyhovuje.
Praxe je ale taková, že někteří obchodníci výměnu zboží nebo třeba vrácení nevhodného dárku umožňují, a to obvykle do 14 nebo 30 dnů. Jde ale čistě o jejich dobrou vůli a konkurenční výhodu. Proto spotřebitelům doporučujeme, aby si před nákupem v kamenné prodejně zjistili, zda je možná výměna či vrácení zboží, případně za jakých podmínek.
V tomto případě je tedy možné částku přiměřeně ponížit, neboť se bude jednat o smluvní ujednání stran. V jednání společnosti tedy neshledáváme pochybení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.