Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1034
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#67418Cestování vlakem Kolinec-Klatovy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 den 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
30.05.2023, před rokem

Helena Aišmanová

Znění stížnosti

Dne 26.5. jsem cestovala lokálkou Horaždˇovice-Klatovy, s nástupem v Kolinci. Cílem mojí cesty bylo dostat se do Plzně. Vlak přijel se 17-ti minutovým zpožděním. Chtěla jsem se zeptat průvodčího, zda by bylo možno chytit v Klatovech rychlík Berounka, směr Plzeň, ovšem průvodčí za celou dobu vůbec nepřišel. Když jsme přijížděli na nádraží v Klatovech, rychlík právě odjížděl. Běžela jsem na autobusové nádraží, kde mi ujel těsně před nosem autobus do Plzně. Zjistila jsem, že za hodinu jede další vlak na Plzeň. Zajímavé je, že tento vlak čekal a vyjel se zpožděním 10 minut. Že by to někdy bylo možně a jindy ne? Do Plzně jsem přijela "pouze" o cca hodinu později. Bohužel, 30. května jsem potřebovala opět do Plzně k zubaři a neměla jsem k dispozici auto.
Naivně jsem předpokládala, že když vyjedu vlakem v 7.46, do Plzně se v 10.30 dostanu, obzvláště, když na internetu bylo psáno, že odjezd bývá včas. Chyba! Vlak z Horaždovic přijel do Kolince cca o 15 minut později. Průvodčí tentokrát přišel a slíbil, že zavolá, zda vlak počká. Vypadalo to slibně, zpoždění se podařilo částečně dohnat. Po příjezdu do Klatov už byl rychlík Berounka pryč. Tentokrát nečekal ani 10 minut. Další vlak jel zhruba za hodinu, nejel ani autobus. Moje zubní lékařka mne nemohla vzít později, protože měla naobjednané další pacienty. Další termín v nedohlednu. Složitě jsem si sehnala odvoz, manžel přijel ze Sušice do Klatov a odvezl mne do Plzně. Nakonec se podařilo, ale byly to zbytečné nervy a peníze navíc. Jízdné Klatovy-Plzeň mi nikdo nevrátí (i když je to jen 33 Kč), protože mám platnou jízdenku a za hodinu mi jede vlak. Nikdo se ani neomluví, nikdo za nic nemůže, jsou prostě výluky, mám vyjet dříve atd. Takhle si služby Českých drah opravdu nepředstavuji. Pokud se někam potřebujete dostat včas, je to téměř nemožné.

S pozdravem

Helena Aišmanová


Požadované řešení

Vlaky by měly na sebe čekat, obzvláštˇkdyž návazným spojem jede více osob. Pokud jsou výluky, upravte jízdní řády. Průvodčí by měl mít povinnost procházet vlakem, aby bylo možno řešit případné problémy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.6.2023 12:47, před rokem

Otázka čekání přípoje na zpožděný vlak není regulována žádnými obecně závaznými právními předpisy. Její řešení tak závisí na konkrétních interních pravidlech dané společnosti, do kterých není možné zasahovat.

Dle dostupných informací je základní čekací doba u všech vlaků ČD stanovena na 5 minut. Ve výjimečných případech je možné čekání návazného vlaku zvýšit, tuto možnost prověřuje vlakový doprovod.

Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.

Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.

Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.