Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 27.302023 jsem si u firmy zahradnictví Spomyšl objednala rostliny.Dne 14.4.2023 mi byla doručena zásilka za 2.187,- Kč,kterou jsem v hotovosti uhradila.Při kontrole zásilky jsem zjistila, že mi chybí rostliny za 827,-Kč.Ihned ,tj.16.4.2023 jsem nedodané rostliny reklamovala, přičemž mi nikdo neřekl,že zásilky budou 2.Dne 19.4.2023 mi byla doručena další zásilka s dobírkou 2.187,- Kč.Toto jsem znovu reklamovala a bylo mi řečeno, že zásilka má být bezplatná a abych ji nepřebírala,což jsem učinila.Čekala jsem další zásilku,zásilka přišla znovu s dobírkou 2.187,-Kč,což byl již další podvod od firmy zahradnictví Spomyšl.Když jsem nedodané zboží znovu reklamovala dne 27.4.2023 a chtěla jsem již vrátit zaplacené peníze,bylo mi řečeno,že platba bude vrácená v hotovosti.Dne 28.4.2023 mi to bylo znovu potvrzeno. Od té doby ale firma zahradnictví Spomyšl až do 12.5.2023,kdy jsem znovu urgovala vrácení peněz,přestala komunikovat.Již jsem psala i jednateli firmy p.Legerovi a zase nic.Jen mi 26.4.2023 došla faktura č.***.kde byly nedodané rostliny fakturovány,částka byla 2.187,- Kč.Celou dobu s firmou Česká zahradnická společnost komunikuji mailem a nyní firma potupně mlčí.
Chybějící rostliny: lilovník za 199,- Kč,slivoň za 299,- Kč a vrba jíva za 329,- Kč,tj.celkem 827,- Kč
Žádám o změnu faktury č.*** z částky 2.187,- Kč na 1.360,- Kč a okamžité vrácení 827,- Kč za nedodané rostliny (hotově poštovní poukázkou).
|
Tweet |
Pokud zboží nebylo dodáno v celku (chybí určité rostliny), může spotřebitelka uplatnit u prodávajícího práva z vadného plnění. Spotřebitelka má v tomto případě nárok na dodání chybějícího zboží. Není-li možné chybějící rostliny dodat, má spotřebitelka právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitelka žádat přiměřenou slevu.
Jestliže společnost informovala spotřebitelku o vrácení peněžní částky za nedodané rostliny, měla být částka spotřebitelce společností v přiměřené době vyplacena.
V tomto případě by však mělo být možné odstoupit do 14 dní od převzetí zboží bez udání důvodů, jelikož je možné odstoupit i před samotným převzetím. V takovém případě musí společnost vrátit finanční prostředky do 14 dnů od tohoto odstoupení.
Podnikatele je možné vyzvat k navrácení peněžní částky tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti Česká zahradnická společnost s.r.o., Platnéřská 88/9, 11000 Praha.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.