Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
14.3.2023 som na https://gigastore.sk vytvoril záväznú objednávku č. ** v celkovej sume 88,22 EUR.
16.3.2023 gigastore mailom potvrdil, že platbu obdržal.
21.3.2023 ma mailom informovali, že jednu položku z objednávky v hodnote 56,55 nevedia dodať, a vyhodili ju z objednávky. Preplatok ani po viacerých urgenciách nevrátili s tým, že to vyrovnajú pri vysporiadaní celej objednávky po dodaní tovaru.
15.4.2023 ma telefonicky informovali, že ani zvyšnú položku z objednávky nevedia dodať a musia ju zrušiť.
19.4.2023 prišla mailom informácia o zmene stavu objednávky na “zrušená-zaplatená”
Odvtedy nereagujú na mailové ani telefonické výzvy na vrátenie platby.
Zrušená objednávka zo strany dodávateľa - neoprávnené zadržiavaniezaplatenej zálohy v hodnote 88,22 EUR
Bezodkladné vrátenie neoprávnene zadržiavanej zálohy za zrušenú objednávku zo strany dodávateľa.
|
Tweet |
V tomto případě se jedná o odstoupení od smlouvy ze strany prodávajícího, které je možné pouze ze zákonem stanovených důvodů nebo dohodou mezi stranami.
Odstoupením se smlouva od počátku ruší, účastníci si mají vzájemně vrátit to, co si poskytli.
Prodávající má povinnost spotřebiteli vrátit všechny peněžní prostředky, které od něho na základě smlouvy přijal stejným způsobem a to v přiměřené lhůtě nebo ve lhůtě, na které se strany dohodly.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky v této lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti iSales EU a.s., Holečkova 789/49, 150 00 Praha.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.