Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#67448Zamítnutá reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

15 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
31.05.2023, před rokem

Jakub Skalský

Znění stížnosti

Dobrý den,

29.4. jsem dával na reklamaci hodinky Mi Watch, jelikož se často odpárovaly od telefony a později se již odmítali spárovat. Dne 30.5. (tedy poslední den zákonné lhůty) mi přišla zpráva, že je reklamace zamítnuta z důvodu nekompletního balení. Dle vyjádření chyběla nabíječka a nemohli udělat ani diagnostiku. Dle mého názoru je toto nezákonné, prodejce nemůže po spotřebiteli vyžadovat kompletní balení a veškeré příslušenství. Jelikož nabíječka nemá se závadou nic společného, nepovažuji ji jako nutné příslušenství k reklamaci. Obzvlášť, když hodinky byly skoro plně nabité a bylo tedy možné diagnostiku provést.

Zboží jsem samozřejmě přebral, nabíječku doplnil a dal na reklamaci znovu. Jenže místo už tak dlouhých 30 dní nyní musím čekat ještě dalších 30 a celkově budu bez těch hodinek 2 měsíce.


Děkuji


Produkt

reklamace hodinek Mi Watch


Požadované řešení

Vyřešení nové reklamace v co nejrychlejší lhůtě


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.6.2023 07:30, před rokem

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Při uplatnění reklamace nemusí spotřebitel dodat též příslušenství (nabíječku), pokud je zjevné, že s ním vytýkaná vada vůbec nesouvisí. Prodávající by však mohl požadovat příslušenství věci v případě, je-li to je nezbytné pro posouzení vady (více zde: https://www.coi.cz/faq/6-musim-spolu-s-reklamovanym-zbozim-predat-puvodni-obal-a-veskere-prislusenstvi/).

V tomto případě však byla podána nová reklamace a prodávajícímu tak běží nová lhůta v délce 30 dní na vyřízení reklamace.

Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
5.6.2023 11:11, před rokem

Dobrý den, děkuji za Vaši zprávu a společnosti dTest za vyjádření. Tento případ jsem pro Vás ověřila, přičemž reklamace byla z naší strany zamítnutá již na naší pobočce (z důvodu nekompletnosti produktu). Naši zákazníci jsou dle obchodních podmínek povinni dodat k reklamaci produkt s veškerým příslušenstvím, které jek otestování závady zapotřebí. V tomto případě byla bohužel lhůta pro vyřízení zbytečně prodloužena a pokud budete mít zájem, rádi pro Vás reklamaci vyřídíme vystavením dobropisu, na základě kterého Vám navrátíme Vaše finanční prostředky. V opačném případě bych Vás ráda požádala o strpení. Ve spolupráci s autorizovaným servisem budeme dělat maximum pro to, aby Vaše nová reklamace byla vyřízená co možná nejdříve.
Přeji Vám hezký zbytek dne. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
16.6.2023 13:52, před rokem


Jakub Skalský

Hodnocení:

Komentář: Dobrý den. Děkuji za vyjádření. Následná reklamace byla vyřízena rychleji (i když také zamítnuta protože se závada neprojevila), což je alespoň částečné plus a předpokládám, že to bylo vaším přičiněním.
Pokud tedy byla původní reklamace zamítnuta už na pobočce, pak je čekání až do posledního dne dost nemorální. I když z hlediska zákona s tím nic nenaděláme. A onu nabíječku, která byla tak důležitá, servis ani nepoužil. Nyní již dražší a důležitější věci budu radši kupovat jinde.