Společnost


nejlepsinakup.eu

Počet nahlášených stížností:22
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#67454Nedodané zboží a neoprávněně naúčtovaný poplatek za VIP

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 1 den 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
31.05.2023, před rokem

Karel Bošák

Znění stížnosti

Dne 4.6.2022 jsem objednal a zaplatil 2ks mystery boxu v celkové částce 534,-, do dnešního dne zboží nedorazilo. Za pár dnů mi bylo staženo z účtu automaticky 249 Kč jako na VIP. Poté jsem tyto platby zastavil, protože by je stahovali dodnes bez dodání zboží. Na můj dotaz k objednávce mi bylo sděleno, že zásilka nemůže dorazit kvůli COVIDU, který už dávno nebyl a zboží může být dodáno po 150 dnech, tato doba už bohužel také uplynula a nic se nezměnilo. Několikrát jsem urgoval reklamaci, ale nejspíš nějaký automat mi odpovídal pořád stejně, že je COVID a zboží bude dodáno až po 150 dnech i když v objednávce bylo uvedeno, že zboží dodávají do 21 dnů. Připadá mi, že někdo podvodně láká peníze a dopředu ví, že žádné zboží nedodá. Dávám prodejci šanci, aby napravil chybu a dal vše do pořádku.


Produkt

Objednaný a nedodaný produkt 2x MYSTERY BOX za 534 Kč a neoprávněný poplatek 249 Kč za VIP.


Požadované řešení

Jelikož nebyla dodržena lhůta pro dodání zboží, a tím byly porušeny obchodní podmínky. Požadují o vrácení zaplacené částky včetně platby za VIP a podle zákona i poplatek z prodlení.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.6.2023 08:09, před rokem

Předně uvádíme, že Česká obchodní inspekce na webových stránkách www.coi.cz/rizikove před těmito stránkami spotřebitele varuje.

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou).

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Pokud spotřebiteli byla stržena částka za VIP členství přesto, že si spotřebitel takovou službu neobjednal, jednalo by se pravděpodobně o bezdůvodné obohacení. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

U zmíněných stránek není možné zjistit provozovatele. Česká obchodní inspekce již o stránkách ví - stránka je řazená mezi rizikové e-shopy (https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/rizikove-e-shopy/), je možné ČOI kontaktovat, avšak s největší pravděpodobností nebude možné zahájit mimosoudní řešení sporu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.9.2023 15:33, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.