Společnost


Gadgets House s.r.o.

Počet nahlášených stížností:16
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#67461Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 1 den 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.06.2023, před rokem

Libor Král

Znění stížnosti

Při jarním výletu jsem použil v prosinci loňského roku zakoupené trekové hole a na jedné holi po chvilce používání došlo k uvolnění - odtržení korkové rukojeti po celém obvodu hole a jejímu naslednému poškození-rozlomení korku ve vrchní části. Prodejce však reklamací neuznává, zdůvodňuje to že se jedná o mechanické poškození a na to se reklamace nevztahuje a zaslané hole k reklamaci mi vrátil. Upozornil jsem kontaktní osobu z reklamačního oddělení mailovou zprávou na jeho povinnosti vyplývající ze zákona,kdy
vzhledem k tomu, že zboží bylo reklamováno v době do 6 měsíců od převzetí, platí dle § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen "OZ"), tzv. domněnka vadnosti tedy, že projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí a je tedy na prodávajícím, aby dokázal, že věc tuto vadu neměla. Případné zamítnutí reklamace by tedy mělo být podloženo odborným vyjádřením (nejlépe znaleckým posudkem) a opětovně zaslal trekové hole do reklamačního oddělení, kde zásilku však obratem vrátili odesílateli, tedy mé osobě.


Produkt

BROTHER Hole trekingové 5-dílné skládací korková rukojeť set s doplňky LTH134


Požadované řešení

Oprava poškozené hole - výměna poškozené korkové rukojeti, nebo nová hůl, popřípadně vrácení kupní ceny.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.6.2023 10:50, před rokem

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Spotřebitel nemůže uplatnit práva z vad, které sám způsobil (mechanické poškození). Prodávající neodpovídá ani za běžné opotřebení věci. Je tedy nutné pro případ zamítnuté reklamace, aby se znalec v posudku vyjádřil k existenci a povaze vady a prokázal, že výrobek má vadu například z důvodu nekvalitního použitého materiálu či vadného zpracování.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.9.2023 15:00, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.