Počet nahlášených stížností: | 115 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
obracím se na Vás se stížností na vyřízení mojí reklamace č. 119/210 obuvi zakoupené v A3 Sportu Shopping park Ostrava. Obuv zakoupena 27.3.2015, reklamovaná 22.4.2015. Reklamace byla vyřízena 5.5. 2015 s výsledkem: zamítnuto. Jedná o viditelnou výrobní vadu i pro laika, protože venkovní zpracování pravé boty je odlišné od druhé (chybí černé ukončení), což způsobuje i vnitřní problém. Nejdříve jsem se obrátila na reklamační oddělení e-mailem, posléze telefonicky a šokovala mě reakce paní z reklamace, která mi sdělila- zamítnuto, vada způsobená chozením a obouváním. Boty jsem měla jen jednou na vnitřní použití. Navíc mi sdělila, že si telefonát poslechne jednatel společnosti, což je protiprávní jednání, protože se mě nezeptala na souhlas s nahráváním. Žádala jsem revizi reklamace, protože se domnívám, že jde o lidské pochybení, každá pata boty je zcela odlišná na pohled. Znalecký posudek také odmítla. Dále mi řekla, že si musím vyzvednout obuv na prodejně, nebo mi bude účtováno skladné a nabídla mi "službu zákazníkovi"- opravu.
V případě takto zcela negativního postupu k zákazníkovi, kterému byla prodaná vadná obuv, u které je zezadu každá bota jiná, což potvrdila prodavačka na prodejně a sdělila mi, že kdybych ji přinesla dříve bylo by zboží vráceno jako vadné, toto nevnímám jako službu zákazníkovi, ale službu výrobci, který udělal zmetek.
Mám pořízenou fotodokumentaci, kterou mohu zaslat, nebo přinést obuv znovu na prodejnu, protože po vyhrožování ze strany reklamačního oddělení jsem si obuv vyzvedla.
Mám zájem o mimosoudní vyřešení sporu, bez zbytečné medializace.
číslo artiklu P 305 18202, zn. PUMA
Výměna obuvi za tutéž nebo jinou dle mého výběru, nebo vrácení částky.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebitel s uvedenými důvody zamítnutí nesouhlasí, může se ještě před zahájením soudního sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace.
Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) a uplatnit nárok na řádné vyřízení reklamace, což spotřebitel prokáže přiloženým posudkem znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Pokud se jedná o účelně vynaložené náklady spojené s oprávněnou reklamací, je prodávající povinen tyto náklady na základě žádosti kupujícího proplatit. Účelně vynaloženými náklady jsou náklady, které musí spotřebitel nezbytně nutně vynaložit k tomu, aby mohl reklamaci uplatnit. Jedná se obvykle o náklady na poštovné, cestovné, znalecký posudek. Právo na jejich úhradu vychází z ustanovení § 1924 občanského zákoníku.
Aby mohla spotřebitelka vložit ke stížnosti přílohu s fotodokumentací, přeřazujeme nyní stížnost na ni.
Dobrý den,
vložila jsem fotodokumentaci.Je to tak postačující?
Děkuji. Mgr. Staňková
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.