Společnost


Allegro Retail a.s.

Počet nahlášených stížností:528
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

48%
52%
Toto skore je založeno na 139 stížnostech.

#67491Reklamoval jsem výrobek v záruce, požadoval opravu nebo výměnu

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

4 měsíce 9 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.06.2023, před rokem

Tomáš Glatz

Znění stížnosti

Prodávající mi místo toho vrátil peníze. Má na to právo? (třeba proto že mezitím výrobek zdražil nebo bez uvedení důvodu).


Produkt

Byla to čtečka Kindle 4, nešla vůbec zapnout.


Požadované řešení

Dodat čtečku bez vady, já jim vrátím peníze co mi bez vysvětlení poslali


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.6.2023 10:04, před rokem

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Vzhledem k tomu, že reklamace spotřebitele byla uznána, vybírá nárok (dle hierarchie nároků) zpravidla podnikatel tak, aby ani vůči jedné ze stran nebyl nárok nepřiměřený. Prodávající může odstoupení od smlouvy spotřebiteli nabídnout, avšak spotřebitel jej nemusí přijmout. V tomto případě se dle našeho názoru jednalo o odstoupení od smlouvy ze strany prodávajícího, které je možné pouze ze zákonem stanovených důvodů. Žádáme společnost o sdělení zákonného důvodu, pro který od smlouvy odstoupila.

Podle § 2169 odst. 3 občanského zákoníku platí, že neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit. Platí přitom, že přiměřená sleva z ceny stojí mimo hierarchii nároků z vadného plnění a je tedy možné ji požadovat mimo tuto hierarchii a přednostně.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
5.6.2023 11:48, před rokem

Dobrý den, protože neuvádíte číslo objednávky, reklamace či faktury, nemohu prověřit Vaší stížnost. Děkuji za pochopení, hezký den. Kamila Rykířová overeno@mall.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
5.6.2023 12:00, před rokem


Tomáš Glatz

Objednávka č. **
Reklamované zboží přijali 18.1. 2023

20.2.2023 jsem jim napsal:
"Uplynulo víc než 30 dní od reklamace
Ale od té doby jsem už žádné odpovědi na mé maily nedostal, ani žádnou zprávu o vyřizování reklamace."

Tak jsem je požádal, z obavy že se neozvou nikdy, o vrácení peněz.
"Shodou okolností" se potom na jejich webu objevila objevila tatáž čtečka, použitá, za o něco málo vyšší cenu než za kterou jsem ji koupil já.
S tou firmou už teď (Allegro?) nelze komunikovat nijak. Než pomocí formulářů, kam můžete napsat jen co oni chtějí. Ne co byste jim k tomu napsal Vy.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.6.2023 15:46, před rokem

Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.

Číslo objednávky bylo přidáno do referenčních údajů.

K vyjádření spotřebitele dodáváme, že pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován následovně: Internet Mall, a.s., U garáží 1611/1, 17000 Praha.

Stížnost nyní přeřazujeme zpět na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
9.6.2023 08:27, před rokem

Dobrý den, reklamace pod číslem, které uvádíte 2600896696 na výrobek Kindle Paperwhite 4, 8GB, Black byla u nás založena 18.1.2023, vyřízena byla vrácením platby na Váš účet 24.2.2023 podle Vašeho požadavku, který jste uvedl v reklamačním listu. Sám jste nám na e-mail dne 20.2. 2023 poslal znovu číslo účtu a žádal jste vrácení částky za výrobek zpět na Váš účet. Zboží na výměnu nemáme skladem. Za Mall.cz byla reklamace vyřízena v pořádku. Děkuji za pochopení. Kamila overeno@mall.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.8.2023 15:39, před rokem

Žádáme spotřebitele o potvrzení výše uvedeného, případně o uzavření stížnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.10.2023 16:54, před rokem

Spotřebitel již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k výše uvedenému (k vyřízení reklamace společností, a to vrácením peněžních prostředků spotřebiteli) stížnost uzavíráme s dosažením dohody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.