Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Prodávající mi místo toho vrátil peníze. Má na to právo? (třeba proto že mezitím výrobek zdražil nebo bez uvedení důvodu).
Byla to čtečka Kindle 4, nešla vůbec zapnout.
Dodat čtečku bez vady, já jim vrátím peníze co mi bez vysvětlení poslali
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Vzhledem k tomu, že reklamace spotřebitele byla uznána, vybírá nárok (dle hierarchie nároků) zpravidla podnikatel tak, aby ani vůči jedné ze stran nebyl nárok nepřiměřený. Prodávající může odstoupení od smlouvy spotřebiteli nabídnout, avšak spotřebitel jej nemusí přijmout. V tomto případě se dle našeho názoru jednalo o odstoupení od smlouvy ze strany prodávajícího, které je možné pouze ze zákonem stanovených důvodů. Žádáme společnost o sdělení zákonného důvodu, pro který od smlouvy odstoupila.
Podle § 2169 odst. 3 občanského zákoníku platí, že neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit. Platí přitom, že přiměřená sleva z ceny stojí mimo hierarchii nároků z vadného plnění a je tedy možné ji požadovat mimo tuto hierarchii a přednostně.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, protože neuvádíte číslo objednávky, reklamace či faktury, nemohu prověřit Vaší stížnost. Děkuji za pochopení, hezký den. Kamila Rykířová overeno@mall.cz
Objednávka č. **
Reklamované zboží přijali 18.1. 2023
20.2.2023 jsem jim napsal:
"Uplynulo víc než 30 dní od reklamace
Ale od té doby jsem už žádné odpovědi na mé maily nedostal, ani žádnou zprávu o vyřizování reklamace."
Tak jsem je požádal, z obavy že se neozvou nikdy, o vrácení peněz.
"Shodou okolností" se potom na jejich webu objevila objevila tatáž čtečka, použitá, za o něco málo vyšší cenu než za kterou jsem ji koupil já.
S tou firmou už teď (Allegro?) nelze komunikovat nijak. Než pomocí formulářů, kam můžete napsat jen co oni chtějí. Ne co byste jim k tomu napsal Vy.
Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.
Číslo objednávky bylo přidáno do referenčních údajů.
K vyjádření spotřebitele dodáváme, že pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován následovně: Internet Mall, a.s., U garáží 1611/1, 17000 Praha.
Stížnost nyní přeřazujeme zpět na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Dobrý den, reklamace pod číslem, které uvádíte 2600896696 na výrobek Kindle Paperwhite 4, 8GB, Black byla u nás založena 18.1.2023, vyřízena byla vrácením platby na Váš účet 24.2.2023 podle Vašeho požadavku, který jste uvedl v reklamačním listu. Sám jste nám na e-mail dne 20.2. 2023 poslal znovu číslo účtu a žádal jste vrácení částky za výrobek zpět na Váš účet. Zboží na výměnu nemáme skladem. Za Mall.cz byla reklamace vyřízena v pořádku. Děkuji za pochopení. Kamila overeno@mall.cz
Žádáme spotřebitele o potvrzení výše uvedeného, případně o uzavření stížnosti.
Spotřebitel již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k výše uvedenému (k vyřízení reklamace společností, a to vrácením peněžních prostředků spotřebiteli) stížnost uzavíráme s dosažením dohody.