Společnost


INDITEX Česká republika, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:19
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#67498Zamítnuta reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 13 dnů 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.06.2023, před rokem

Karina Nikol

Znění stížnosti

Dne 29. srpna 2022 jsem si koupila v Zara OC Nový Smichov Praha kalhoty jako řešení reklamace předchozích kalhot zakoupených 25. srpna 2022, které mi tehdy nepadly dobře. Druhé kalhoty jsem do dnes nosila 4-krát tedy příležitostně a bohužel po několika praních se jejich kvalita rapidně zhoršila (ztratila se barva a jelikož originálně byly ve vinné barvě, ten rozdíl před a po je vidět), dokonce se objevila i díra u pasu.

Nemám u sebe papírovou účtenku, ale podle zákona mohu předložit příslušnou bankovní transakci (mám je dvě od 25. a 29. srpna protože jsem musela doplácet). Při pokusu o prokázání výpisu z bankovního účtu s uvedeným jménem obchodníka na stejné pobočce dnes 2.6.2023, kde jsem před tím provedla nákup, mi bylo odmítnuto z důvodu, že musím u sebe mít papírovou účtenku a bez toho reklamaci nebudou brát na zřetel. Žádné jednání nebylo možné, manažerka obchodu nebyla ochotná pomoci, odmítla podívat se do systému ale místo toho rovnou řekla, že to prostě nepůjde, že můj nákup mohl být i z jiné pobočky a že jsem dokonce neměla střihat i vnitřní papírek s kódem produktu (vím, že ten papírek není celkově moc příjemný na dotek, tak ho logicky rovnou odstříhnu). Takové chování vůči zákazníkovi považuji za neprofesionální a dokonce arogantní. Cítím se obtěžovaná, protože Zara jako značka má vyšší ceny než průměr, ale ta kvalita, služby pro zákazníka po nákupu a také chování personálu vedou ke zklamání když zákazník potřebuje pomoc.


Produkt

Kalhoty od značky Zara


Požadované řešení

Vracení zaplacené částky


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.6.2023 10:32, před rokem

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. K uplatnění reklamace není potřeba předložit doklad o zaplacení. Je však ale nutné prokázat, že zboží bylo zakoupeno u prodávajícího (například výpisem z účtu atd.).

O přijetí výrobku k reklamaci rozhoduje pracovník ihned, ve složitějších případech do 3 pracovních dnů. Vyřízení reklamace, jak je uvedeno výše, má proběhnout zásadně do 30 dnů od jejího uplatnění. Ustanovení § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, rozvádí i další povinnosti prodávajícího v souvislosti s reklamačním procesem. Nepřijetí věci do reklamačního procesu bez právně relevantního důvodu je přestupkem [§ 24 odst. 7 písm. x) zákona o ochraně spotřebitele], za nějž lze uložit pokutu až 3 mil. Kč [§ 24 odst. 19 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.9.2023 15:39, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.11.2023 09:48, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.