Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
U pana Josefa Papa byla objednána komoda postel. Po nedoržení termínu dle dohdy a následném dodání byli zjištěny na výrobcích hrubé nedostatky v podobě špatné míry, použitého materiálu, nelícování apod.
Následovala písemná reklamace kde byli přiložené fotografie.
Po týdenní nečinosti reagoval pan Pap, písemném vyjádření přes sms, že si pro postel a komodu přijedou a budou vráceny peníze v plné výši.
Uplynul týden kdy bylo přislíbeno vyzvednutí a pan Pap si nic nevyzvedl.
Následovalo další upozornění a následně byl z mé strany zaslán i návrh v podobě částečné kompenzace, kdy si nechám postel a komodu opravit a bude mne vráceno -8 000,- Kč na účet.
Toto bylo panem Papem odsouhlaseno formou sms zprávy dne 5.5.2023.
Do dnešního dne nebyli peníze vráceny a již pan Pap nereaguje na žádnou formu komunikace.
Zaslání 8 000,- kč v podobě slevy na výrobky abych si je mohl nechat opravit u skutečného truhláře.
|
Tweet |
Mezi stranami byla nejspíše uzavřena smlouva o dílo dle § 2587 Občanského zákoníku - zhotovení komody a postele. O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. V souladu s nálezem Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16) se na danou problematiku použije ustanovení o prodeji zboží spotřebiteli, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.
Dle § 2165 odst. 1 Občanského zákoníku kupující může vytknout vadu, která se na věci projeví v době dvou let od převzetí. Následně prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím kupujícímu nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha věci a účel, pro který kupující věc koupil. V případě, že prodávající vadu neodstraní v přiměřené době po jejím vytknutí, může spotřebitel požadovat po prodávajícím přiměřenou slevu nebo od smlouvy odstoupit dle § 2171 odst. 1 písm. a) Občanského zákoníku.
Jestliže došlo k dohodě mezi spotřebitelem a podnikatelem ohledně částečné kompenzace, měl podnikatel spotřebiteli částku vyplatit.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán podnikateli na adresu: Kozí 36, 439 09 Slavětín.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.