Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
Myčka Candy volně stojící v záruce po umytí zhruba za 3-4hodiny vytéká voda pod kuchyňskou linku, doma mnohokrát přezkoušeno, zkontrolováno, myčka nehlásí problém, odpad odtéká v pořádku, přívod vody v pořádku, hadice suché, ale v myčce se hromadí voda, která následně teče na podlahu asi z pravého předního rohu někde zespodu myčky, tedy myčka odpojena,zabalena a odvezena manželem na reklamaci do Alzy, po pár dnech reklamace zamítnuta z důvodu, že myčka je v pořádku, vše funguje. Následovala znovu reklamace kvůli nevyřešení problému s vytékáním vody, načež byla reklamace druhý den znovu zamítnuta s tím, že si to máme obstarat sami v autorizovaném servisu.
Myčka Candy Název produktu: Myčka úzká CANDY CDPH 1L952X Produkt: CANMY61 Sériové číslo: ***
Rádi bychom funkční zboží, myčku, která funguje, ale neteče, případně vrátit peníze, vyměnit za stejný nový produkt nebo slevu na jiný nový produkkt. S myčkou jsme spokojeni, ale je nebezpečné, pokud z myčky vytéká voda a stojí v kaluží a zatéká i pod linku, kterou jsme museli celou odmontovat, již k této myčce nemáme důvěru, pokud ji technici označují za funkční bez opravy, tak bohužel ani k setvisu, který závadu ani nenašel. Bohužel.
|
Tweet |
Dle České obchodní inspekce jedním ze závěrů reklamace může být i to, že se reklamovaná vada neprojevila. Většinou to, že se vada neprojevila či nebyla zjištěna, konstatuje servis, který provádí odborné posouzení a odstranění zjištěných vad. Je proto důležité při uplatnění reklamace podrobně popsat, za jakých okolností se vada objevuje, co jí předchází atd. Pokud se spotřebiteli podaří ji předvést před pracovníkem přijímajícím reklamaci, je vhodné, aby pracovník i toto zaznamenal do reklamačního protokolu. V ostatních případech doporučujeme spotřebiteli vadu zachytit třeba fotografií nebo na videu, které následně předá spolu s reklamací.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, děkuji za Vaši zprávu a společnosti dTest za vyjádření. Tento případ pro Vás ráda ověřím, ovšem prosím Vás o uvedení čísla objednávky, nebo vystavené faktury.
Předem děkuji za Vaši odpověď. S pozdravem Veronika, Alza.cz, oddělení péče o zákazníky.
Dobrý den, moc děkuji dtestu za vyjádření i paní/slečně Veronice, že případ ověří. Zde je číslo faktury 2216925700 a číslo objednávky je 442 689 927.
Přeji pěkný den Juříčková
Na žádost spotřebitelky přeřazujeme stížnost zpět na ni, aby se k ní mohla vyjádřit.
Již jsem odpověděla výše, dne 12.6.2023. Juříčková
Dobrý den,
děkujeme za upřesnění dokladu.
Reklamaci nyní eviduji jako vyřízenou opravou a připravenou k výdeji. Proběhla výměna čerpadla a zařízení bylo přezkoušeno. V současné době by mělo být vše již v pořádku. Pokud by se však závada opakovala, je možné během záruční doby spotřebič znovu reklamovat.
Přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky
Děkujeme za odpověď.
Žádáme spotřebitelku o potvrzení výše uvedeného a případně o uzavření stížnosti.
Dobrý den, potvrzuji, že jsme myčku včera vyzvedli s tím, že byla provedena výměna čerpadla a s nadšením,že je myčka opravena byla dnes připojena, ale po zkušebním programu teče ještě více!!! Máme zase úplně mokrou kuchyni, voda vytéká ve velkém množství ihned po programu. Problém je tedy stále nevyřešen, myčku již nechceme a žádám o vrácení peněz, tohle opravdu není solidní jednání ze strany Alzy. Přikládám aktuální fotografie. Juříčková
Děkujeme spotřebitelce za vyjádření.
Jestliže ani po opravě myčka nefunguje tak, jak by měla, nebyla, dle našeho názoru, reklamace vyřízena řádně. Společnost by tak stále běžela původní 30denní lhůta na její vyřízení.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby na vyjádření spotřebitelky mohla reagovat.
Dobrý den, děkuji za Vaši zprávu a společnosti dTest za vyjádření. Jelikož měla být popsaná závada servisním střediskem opravena, ráda bych Vám nabídla možnost sjednání schůzky přímo se servisním technikem v místě Vašeho bydliště. Seznam autorizovaných servisů, včetně kontaktů, naleznete na našich webových stránkách zde: https://www.alza.cz/service.asp. Pokud o tento postup budete mít zájem, můžeme Vám také jako kompenzaci nabídnout dárkový poukaz, v hodnotě 500 Kč. K dnešnímu dni Vám tedy nárok na odstoupení od kupní smlouvy nevznikl.
S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.
Děkuji za Vaše vyjádření. Pokud bychom zvolili servisního technika v místě bydliště, jak nabízíte, jak by to probíhalo? Nejsem si moc jista, že chci postupovat znovu zbytečné zapojování myčky technikem a znovu řešit potopu v kuchyni, už nás to stálo opravdu velké úsilí nejen co se týká času, ale i peněz a také především plno organizačních problémů a měsíc vystěhovaných věcí v kuchyni a to nemluvím o balení/vybalení myčky, odvozu/přívozu, stěhování po schodech tam a zpátky. Je to opravdu únavné a nepříjemné. A to nemluvím o tom, že jsme tím pádem i přes měsíc bez důležitého spotřebiče. Nabídka 500kč poukazu je, promiňte, opravdu směšná..
Děkujeme stranám za součinnost.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby mohla nastínit průběh návštěvy, jak spotřebitelka požaduje.
Dobrý den, děkuji za Vaši zprávu. Reklamace byla z naší strany již vyřízená vystavením dobropisu a následným odesláním Vašich finančních prostředků, na Váš bankovní účet. Ráda bych Vás tedy požádala o informaci, zda-li budeme moci tímto případ uzavřít.
Za Vaši odpověď Vám předem děkuji. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.
Hodnocení:
Komentář: Moc děkuji dTestu i Alze, jsem za to moc ráda, že se nakonec vše vyřešilo k naší spokojenosti. Pěkný den