Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
Na plně funkční televizi se udělal malý šedivý obdelnicek v horním okraji.
TV v záruce předána reklamační oddělení Alza.cz Praha Holešovice.
Reklamace byla zamítnuta, že prý mechanická závada na kterou se záruka nevztahuje.
TV si vyzvednete na alza Holešovice.
Při zapojení doma, není v tom stavu jak jsem ji odevzdal při reklamaci, obrazovka je celá černá.Na opravu jsem dal plně funkční televizi a vrátili mně nefunkční brak.
Otakar Thon
TV Thomson, android tv
Na reklamaci jsem odevzdal funkční tv s vadou, vrátili mně nefunkční brak.
Pozaduji opravdu nebo výměnu tv,nebo vrácení peněz.
|
Tweet |
K zamítnuté reklamaci:
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
K poškození zboží v reklamačním řízení:
V souladu s ustanovením § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za poškození, ztrátu nebo zničení věci odpovídá ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.
Reklamační protokol by v tomto případě mohl sloužit k prokázání stavu věci v době předání k reklamaci, pokud by vzhledem k povaze poškození (zjevné) bylo možné předpokládat, že bude v protokolu v rámci zhodnocení stavu věci uvedeno. Vzniklou škodu je vhodné namítnout ihned při převzetí, aby subjekt nemohl namítnout, že k ní došlo v mezidobí.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, děkuji za Vaše vyjádření. K tomuto případu jsme již zákazníkovi zaslali vyjádření, na jeho e-mailovou adresu. Popsaná závada byla na produktu vyhodnocená jako mechanické poškození, na které se nevztahují záruční podmínky výrobce. Produkt byl tedy po zamítnutí reklamace odeslán zpět, bez provedeného servisního zásahu. Je samozřejmě možné, že se poškození displeje může rozšiřovat při převozu nebo jiné manipulaci, protože jakmile poškození vznikne, nedá se na 100% zabezbečit proti šíření. Zákazník nám může dodat znalecký posudek, na základě kterého reklamaci znovu ověříme. V tuto chvíli je však naše vyjádření neměnné.
S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.
Děkujeme společnosti za vyjádření.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl výše uvedené potvrdit a přidat svou reakci. Zároveň může nastínit případný další postup (např. využití znaleckého posudku). Pokud jiného postupu nevyužije, budeme pravděpodobně nuceni tuto stížnost uzavřít bez dosažení dohody, neboť společnost své stanovisko označila jako neměnné.
Hodnocení:
Komentář: Děkuji Thon