Společnost


Avast Software s.r.o.

Počet nahlášených stížností:104
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#67548Neoprávněné strhnutí platby

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

17 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.06.2023, před rokem

Lucie Havlová

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 22.05.2023 jste z mého účtu odečetly platbu ve výši Kč 1.390,-. Nevím za jakou službu mi byl tento poplatek stržen. Variabilní symbol je uveden - ***, a násev ASSIST. Prosím o sdělení o jakou službu se jedná, zvláště když od Vás využívám jen placenou službu pro Avast Anti Track Premium, kterou jsem si pořídila v dubnu/březnu 2023.

Děkuji za neprodlené informování.

Na společnost jsem se již jednou obrátila, ale do teď mě nebyly schopni kontaktovat.


Požadované řešení

Vrácení platby


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.6.2023 10:20, před rokem

V případě, že si podnikatel nechává zasílat (případně strhávat) platby, musí k tomu mít právní důvod. Pokud by takový důvod neměl, jednalo by se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Jednou z možností ukončení strhávání plateb může být například zablokování těchto plateb, nicméně zablokování plateb jako takové nemusí být nejvhodnějším řešením - pokud by závazek existoval, měl by podnikatel právo na tyto platby a jejich neplacením by nemusel být závazek ukončen, ale spotřebiteli by vzrůstaly dluhy vůči společnosti.

Preventivně je možné smlouvu vypovědět - tím nedojde k uznání nároku společnosti a zároveň dojde (po uplynutí výpovědní doby) k ukončení možného závazku. V průběhu výpovědní doby jsou strany stále povinny plnit - spotřebitel musí platit a podnikatel musí dodávat obsah, ke kterému se zavázal.

Bezdůvodné obohacení lze po podnikateli požadovat zasláním předžalobní výzvy dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Kontakty na společnost AVAST Software s.r.o.:
- email: customerservice@avast.com,
- adresa: Pikrtova 1737/1a, Praha 140 00,
- kontaktní formulář: https://support.avast.com/cs-cz/contact/sales_other_general_pc_avast-premium-security#pc.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.6.2023 11:44, před rokem

Spotřebitelka nás informovala, že se společnost vyjádřila a finanční hotovost jí vrátila zpět na účet. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.