Společnost


FlixBus CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:152
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:9
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

25%
75%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#67549Storno - zakupených cestovných listkov - vrátenie penazí

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 8 dnů 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.06.2023, před rokem

Ines Kentošová

Znění stížnosti

Dobrý den,

zakupila som si cestovné lístky :

Praha Zvolen
- 1.6.2023 č. rezervácie - kod e- ticketu **
Zvolen Prahe
- 04.06.2023 č. rezervácie **

Vzhladom k tomu, že som nemohla cestovat v uvedenom čase, požiadala som o storno a vratenie penazí dna 30.5.2023 na Vašej internetovej stránke ( predpokladala, som, že týmto som splnila všetky podmienky na vrátenie penazí a storno lístkov) , dostala som e- mailovu odpoved 31.5.23, ohladom zrušenia rezervácie. Nakolko som nemala možnost reagovat na Vašu odpoved, vo Vami určenom čase , prosím o vrátenie penazí.

Dakujem pekne

Ines Kentošová

e-mail : **


Produkt

Dobrý den, zakupila som si cestovné lístky : Praha Zvolen - 1.6.2023 č. rezervácie - kod e- ticketu ** Zvolen Prahe - 04.06.2023 č. rezervácie ** Vzhladom k tomu, že som nemohla cestovat v uvedenom čase, požiadala som o storno a vratenie penazí dna 30.5.2023 na Vašej internetovej stránke ( predpokladala, som, že týmto som splnila všetky podmienky na vrátenie penazí a storno lístkov) , dostala som e- mailovu odpoved 31.5.23, ohladom zrušenia rezervácie. Nakolko som nemala možnost reagovat na Vašu odpoved, vo Vami určenom čase , prosím o vrátenie penazí. Dakujem pekne Ines Kentošová e-mail : ** Ines Kentošová


Požadované řešení

Prosím o vrátenie penazí z vyššie uvedených dovodov

Dakujem velmi pekne

Ines Kentošová


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.6.2023 10:20, před rokem

Dle ustanovení § 41 odst. 1 písm. b) vyhlášky č. 175/2000 Sb., o přepravním řádu, platí, že nenastoupí-li cestující s platnou jízdenkou pro jednotlivou jízdu cestu z důvodů na své straně, má právo na vrácení zaplaceného jízdného, jestliže nepoužitou jízdenku dopravci vrátí před odjezdem spoje, na který byla jízdenka vydána, ve lhůtě stanovené dopravcem ve smluvních přepravních podmínkách, jde-li o veřejnou silniční osobní dopravu kromě městské autobusové dopravy.

Dle podmínek společnosti FlixBus CZ s.r.o. bodu 5 lze provést storno rezervace nejpozději 15 minut před plánovaným odjezdem.

Uvedené ustanovení Vyhlášky o přepravním řádu (navazující na § 18b zákona o silniční dopravě) má být dle našeho názoru interpretováno tak, že vrácením jízdného se rozumí vrácení peněžních prostředků v situaci, kdy cestující jízdenku hradil rovněž peněžními prostředky. Hradil-li cestující jízdenku za pomoci voucheru, patrně by i vrácení jízdného ve formě voucheru bylo možné. Dle našeho názoru je nutné pasáž "...jízdenku dopravci vrátí..." vykládat tak, že tímto vrácením je logicky i zrušení rezervace, neboť tímto je fakticky (bez ohledu na názvosloví i bez ohledu na v úvahu připadající fyzické vracení jízdenky poštou atp.) společnosti vrácena jízdenka (v řešené věci v obchodních podmínkách společnosti FlixBus CZ, s.r.o. v bodě 5 nazvaná jako "rezervace").

V rámci poskytování našich služeb jsme se ke skutkově podobnému případu zevrubně vyjádřili ve stížnosti ID 40474 (dostupné z: https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/40474/vraceni-jizdneho-pouze-ve-forme-voucheru-s-omezenou-platnosti). Při řešení této stížnosti nás spotřebitelka informovala, že Česká obchodní inspekce se při vyřizování její věci postavila na stranu společnosti. Proč je tento přístup z našeho úhlu pohledu nesprávný rozebíráme ve vyjádření, které najdete v odkazu, který je vložen výše.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.9.2023 16:06, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.11.2023 23:13, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.