Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Zasílám Vám stížnost na operátora O2, u něhož mi byla nabídnuta možnost splátek 2x ročně 300,- Kč na mobil O2 **.
Dne 22.02.2023 byla na uvedeném přístroji částka 1.953,- Kč. Další částka 300,- Kč měla být splacena začátkem měsíce června 2023. Na mobilu však byla zpráva od operátora, (po mých urgencích), že je účastník nedostupný a již o jeho dostupnosti nebudu informován. Tedy termín splátky, ani výše kreditu mi nejsou známy.
Leo Jaroš, **
Ve Skašticích 05.06.2023
|
Tweet |
Ze stížnosti a předchozí komunikace se spotřebitelem se domníváme, že spotřebitel měl dvě telefonní čísla, přičemž jedno z nich bylo zrušeno. Na tomto telefonním čísle se však nacházel kredit ve výši přibližně 2000 Kč. Spotřebitel tak chce tento kredit dostat nazpět, případně jej převést na druhé telefonní číslo, které zůstalo v platnosti.
Domníváme se, že spotřebitel měl v tomto případě předplacenou kartu. Platnost předplacené karty samotné je 12 měsíců od posledního dobití. Když během této doby spotřebitel aspoň jednou kartu nedobije, karta se zablokuje a telefonní číslo může být znovu použito na jiné kartě. O blížícím se konci platnosti karty a nutnosti dobít si kredit by měl být spotřebitel předem informován SMS zprávou.
Pokud spotřebitel nebyl předem informován o nutnosti dobití kreditu a spotřebitel nenabil kartu včas a došlo tak k zablokování telefonního čísla, mohl by dle našeho názoru spotřebitel požadovat navrácení do původního stavu a tedy obnovení telefonního čísla i se zbylým kreditem.
Pokud však spotřebitel záměrně kredit nedobil aby došlo ke zrušení čísla, domníváme se, že převedení kreditu na jiné telefonní číslo nebo jeho vyplacení spotřebiteli záleží na domluvě stran.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.
Dobrý den, platnost předplacené karty samotné je 12 měsíců od posledního dobití. Když během této doby aspoň jednou kartu nedobijete, karta se zablokuje a telefonní číslo může být znovu použito na jiné kartě. Platnost předplacené karty se prodlužuje jen dobitím, placený hovor nebo SMS platnost neprodlouží. O blížícím se konci platnosti karty a nutnosti dobít si kredit vám dáváme předem vědět SMS zprávou. S pozdravem Sachr Tomáš Guru pro Social Media, O2
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.