Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#6756Neoprávněné prodloužení Rámcové dohody (RD)

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

4 dny 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.05.2015, před 10 lety

Jiří Besuch

Znění stížnosti

Dobrý den,
v tuto chvíli společně s vámi řešíme i jiný případ se společností O2 (#6685 Neoprávněné prodloužení Rámcové dohody).

Nová záležitost se týká jiné RD, která byla uzavřena 16.4.2013 na 24 měsíců. RD tedy končí k 16.4.2015. Při řešení záležitostí ve výše uvedeném případě #6685 jsem se 14.4.2015 při telefonickém rozhovoru se Zákaznickou linkou O2 informoval na datum ukončení mé RD, což jsem do té doby nehlídal. Pracovnice O2 mi oznámila, že za 2 dny, tedy 16.4.2015.
15.4.2015 jsem byl přímo na prodejně O2, kde jsme sepsali "Neprodloužení RD a zrušení autoprolongace".
4.5.2015 mi přišlo e-mailem toto vyjádření :

"Dne 15. 4. 2015 jsme obdrželi Vaši výpověď Rámcové dohody. Vaši žádost nemůžeme akceptovat, jelikož nebyly splněny podmínky pro podání ukončení Rámcové dohody, tj. nedoručení výpovědi Rámcové dohody v termínu 30 dnů, před ukončením Vaší smlouvy.
Výpověď Rámcové dohody je nutno nám doručit nejpozději 30 dnů před datem ukončení,tj. 16. 4. 2017."

Ve včerejším Vyjádření dTestu (#6685) je uvedeno :

"Poskytovatel je však povinen informovat spotřebitele v dostatečném časovém předstihu (nejpozději měsíc předem) o tom, že může dojít k prolongaci smlouvy."

Na tuto skutečnost reaguji takto :

Ze strany O2 jsem neobdržel ústní, ani písemnou informaci o blížícím se konci RD. Trvám na zrušení neoprávněného prodloužení RD a požaduji ukončení RD.

Děkuji, s pozdravem Besuch.


Požadované řešení

Trvám na zrušení neoprávněného prodloužení RD a požaduji ukončení RD.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.5.2015 12:12, před 10 lety

Podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací nebo zajišťující veřejnou komunikační síť je povinen informovat spotřebitele způsobem, který si zvolil pro zasílání vyúčtování, a to nejdříve 3 měsíce a nejpozději 1 měsíc před uplynutím účinnosti smlouvy obsahující ujednání o automatickém prodloužení smlouvy, o možnosti a způsobu, jak ukončit smlouvu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
15.5.2015 15:34, před 10 lety

Dobrý den,

uvedený úryvek máte z vyjádření specialistů z oddělení reklamací a stížností a na tomto vyjádření trváme. Dále je v něm uvedeno, že samotné automatické prodloužení smlouvy upravuje sjednaná rámcová dohoda a dle ní je nutné podat výpověď alespoň 30 dní před koncem doby, na kterou byla rámcová dohoda sjednána.

Rámcová dohoda se sjednává vždy u firemních služeb a vyjádření dTestu uvádí povinnost informovat o automatickém prodloužení smlouvy spotřebitele. Tím je dle zákona o elektronických komunikacích fyzická osoba nepodnikatel. Pokud byste měl číslo psáno na své rodné číslo (nešlo by tedy o firemní rámcovou dohodu), o prodloužení smlouvy na konkrétním čísle bychom Vás informovali minimálně na faktuře. U rámcových dohod je automatické prodloužení smlouvy upraveno přímo v ní.

Omlouvám se, pokud jsem Vás odpovědí nepotěšil.

S přáním hezkého dne

Jaroslav Neubauer
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
18.5.2015 15:10, před 10 lety


Jiří Besuch

Hezký den,

o této velice nešťastné novele telekomunikačního zákona, kdy SPOTŘEBITEL je pouze fyzická osoba (smlouva na rodné číslo), jsem již byl informován.
Je to velice špatná úprava, protože jsem přesvědčen, že drtivá část IČAŘŮ jsou živnostníci, popř. malé firmy, kteří by měli mít, vůči telekomunikačním gigantům, stejná práva jako fyzické osoby.

Otázka pro dTest:
Mohu nyní v této situaci, kdy jsem podal výpověď sice před koncem RD, ale až po 30-ti denní požadované lhůtě, ještě něco dělat ?

Děkuji za odpověď. Besuch.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.5.2015 11:26, před 10 lety

Skutečnost, že smlouva s operátorem byla uzavřena na IČ je velice podstatná. Za této okolnosti se na uživatele telekomunikačních služeb nevztahuje výše uvedené ustanovení zákona o informační povinnosti a od účinnosti zmiňované novely ani možnost ukončit smlouvu na dobu určitou s omezením výše pokuty na pětinu zbývajících paušálů.

Výpověď smlouvy se tak řídí pouze smluvními a obchodními podmínkami. Pokud nebyla smlouva vypovězena v ujednané lhůtě, není možné namítat neoprávněnost její automatické prolongace. Smlouvu lze i po tomto prodloužení vypovědět, poskytovatel však může požadovat pokutu za předčasné ukončení až do výše celkového zbývajícího plnění.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
19.5.2015 12:22, před 10 lety


Jiří Besuch

Hodnocení: