Počet nahlášených stížností: | 707 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 14 |
Zhruba před měsícem mi byl nabídnut tarif na míru od společnosti Vodafone Czech Republic a.s. Nabídku jsem přijala.
Dokumenty k tarifu mi byly dovezeny kurýrem INTIME. Kurýr mě velmi zaskočil, když přede mnou otevřel obálku od Vodafonu, vyndal z ní smlouvu s mými osobními údaji a dožadoval se okamžitého podpisu, aniž by mě nechal dvoustránkový dokument před podpisem přečíst. Argumentoval tím, že si smlouvu mohu přečíst doma a pokud se mi nebude líbit, mohu od ní do 14 dnů odstoupit. Jedno vyhotovení podepsané smlouvy si chtěl hned odvést. Takové má prý instrukce od Vodafonu.
Smlouvu jsem bez toho, abych si ji mohla přečíst, odmítla podepsat, tak si naštvaný kurýr rozlepenou obálku s mými osobními údaji odvezl zpět.
Kontaktovala jsem Vodafon, popsala jsem situaci a operátor mi slíbil, že mi smlouvu zašle znovu prostřednictvím České pošty.
Dlouho se nic nedělo, dnes mi ale zhruba po měsíci smlouva dorazila. Bohužel v ní není nejsou uvedeny specifikace služby, které jsem si domluvila. Pouze informace, že mi budou poskytovat slevu na službu Neomezeně do všech sítí, a že musím po dobu 2 let využít každý měsíc služby v minimální hodnotě 349 Kč.
Volala jsem operátorovi, který mi sdělil, že toto je standardní postup, a že mi nemůže potvrdit ani e-mailem podmínky tarifu, na kterých jsme se dohodli. Vzhledem k tomu, že jsem se domluvila na neomezeném volání a SMS do všech sítí + 500 MB dat, ptala jsem se, jak mi tedy zaručí, že mi budou poskytnuty skutečně tyto služby a nikoliv jiné. Na to mi operátorka nedokázala relevantně odpovědět. Pouze mi sdělila, že až obdrží mnou podepsanou smlouvu, budu mít přístup do samoobsluhy, kde specifikaci uvidím.
Žádala jsem tedy, aby mě přepojila na svého nadřízeného nebo na někoho, kdo se mnou situaci vyřeší a může mi sdělit relevantní informace a ona mi sdělila, že nikdo takový není. Prý mě může maximálně do 48 hodin kontaktovat její nadřízený.
Vyjádření k nakládání s mými osobními údaji, které je v rozporu se zákonem č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů; kontakt od pracovníka Vodafonu, který je schopen poskytnout relevantní informace; písemná specifikace objednané služby.
|
Tweet |
Pokud je smlouva uzavřena po telefonu, přes internet nebo mimo obchodní prostory, může spotřebitel do 14 dnů od smlouvy odstoupit bez udání důvodu. Operátor však musí všechny informace o smlouvě shrnout a zaslat v písemné podobě (což zahrnuje i označení spotřebitele s využitím jeho osobních údajů, které k tomuto účelu poskytl). Lhůta na odstoupení od smlouvy běží až od předání všech informací, tedy od doručení písemného vyhotovení smlouvy.
Pokud zaslaná smlouva neobsahuje specifikaci služby, která byla ujednána, a podmínky využívání služby nelze zjistit ani z názvu tarifu ve spojení s inzerovanou nabídkou, doporučujeme spotřebitelce využít práva na odstoupení od smlouvy v zákonné lhůtě a požadovat uzavření smlouvy nové s jasně vymezenými podmínkami.
Hezký den, paní Štěpánková,
je mi líto, že jste nebyla s průběhem uzavírání smlouvy spokojená. Zákazníkům dáváme možnost naše smluvní dokumenty předem projít, vzorové jsou ke stažení na http://www.vodafone.cz/podminky/navrh-smlouvy/. Samozřejmě tady je uvidíte ještě bez svých údajů.
Při doručení smlouvy kurýrem opravdu smlouvu doručuje zpět opět kurýr, jistě je možné zkontrolovat, zda jsou vaše údaje v pořádku, ale už bude obtížně proveditelné, abyste si právě v tu chvíli pročítala všechna ustanovení - proto jsou vzory smlouvy k dispozici i online.
Je pravda, že od smlouvy můžete odstoupit, a to dokonce během 30 dní od jejího uzavření díky Záruce spokojenosti, kterou zákazníkům poskytujeme. Informace o ní najdete na http://www.vodafone.cz/osobni/volani/zaruka-spokojenosti/.
Ve smlouvě je uvedeno vždy dohodnuté Minimální měsíční plnění a poskytnuté zvýhodnění. Neobsahuje ale přesnou specifikaci nastaveného tarifu, a to proto, že tarif můžete v průběhu smlouvy měnit. Jaký máte nastavený tarif uvidíte vždy v samoobsluze Můj Vodafone, nemáme samozřejmě důvod vám nastavovat jiný, než na jakém se domluvíme. Opět totiž platí, že v případě nespokojenosti můžete využít Záruku spokojenosti.
Informace o ochraně osobních údajů najdete na http://www.vodafone.cz/o-vodafonu/ke-stazeni/osobni-a-firemni/ochrana-osobnich-udaju/prohlaseni-o-ochrane-osobnich-udaju/. Pokud byste měla nějaké připomínky, stížnost nebo dotaz, je třeba nás kontaktovat písemně na adrese sídla společnosti, případně přes Reklamační formulář, který je k dispozici na https://dotazy.vodafone.cz/app/complaint.
S pozdravem
Ondřej Ullmann
Péče o zákazníky
Vzhledem k tomu, že se spotřebitelka k případu již delší dobu nevyjádřila, prosíme o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu dobrovolnosti, stížnost uzavíráme.