Počet nahlášených stížností: | 179 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Můj problém se nijak neodlišuje od připspěvků ostatních podvedených fanoušků dobré hudby, kteří 2,5 roku čekali na koncert Joea Satrianiho s několika odklady kvůli covidu.
To se pochopit dá, ale nečekaně zrušený koncert 4 dny před termínem a navíc zcela bez vysvětlení důvodu( odklad kvůli covidu již pominul, Satriani koncertoval již dříve od 1.4. v Oslu, dále ve Vídni, Amsterdamu aj.) v naplánované šňůře, jen ne v Praze!
Naskýtá se otázka PROČ ?
I v mém případě Ticketportal jako prodejce vstupenek pouze oznámil, že je koncert zrušen( bez udání důvodu!!), že své závazky s agenturou má vypořádány s tím, že refundaci vstupenek bude prováďět agentura Vanity club od 26.4. s uvedením mailového kontaktu.
Podobně jako ostatní jsem na tento mail zaslal mail s vysvětlujícím dopisem a foto 2 originálních vstupenek ( 2x 1.490,-Kč)a uvedením svého bankovního účtu.
Krátce poté se ozval v odpovědi jistý pan Pešek, že se refundace bude provádět, ale se zpožděním kvůli nemoci, a to od 10.5.
Ač je to skoro měsíc, nic se nestalo a zmíněný pan Pešek se již neozývá a nereaguje.
Mám nepříjemný pocit, že za dobu odkladů koncertu 2,5 roku finance za lístky od Ticketportalu “ vyletěly komínem”, agentura je použila jinak, neměla na zaplacení umělce a proto celý koncert zrušila!
Satriani pochopitelně nebude hrát zdarma.
2ks originální vstupenky- Joe Satriani 2020 Tour, 6.5.2020 od 20.20h. Vchod A, řada 4, místa 50/51, cena 2x 1.490,-Kč, čísla vstupenek 65141207/65241207
Řešením je pochopitelně slíbená refundace celé částky, opětovná komunikace subjektu, v případě nevrácení peněz pak předsoudní výzva s doručenkou a v neposlední řadě též soudní řešení ( doporučuji již nyní uvažovat o hromadné předsoudní výzvě, bude-li společnost hrát “ mrtvého brouka” s vzájemným předáním kontaktů a jmen všech poškozených fanoušků).
|
Tweet |
Pokud byla kulturní akce zrušena, má spotřebitel právo žádat vrácení peněžních prostředků. Nevrátí-li pořadatel akce peněžní prostředky, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod zrušením smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Kontakt na společnost Vanity Club s.r.o.:
- email: info@vanityclub.cz,
- adresa: Příkop 843/4, Brno 602 00.
Pořadatele akce je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti uvedenou výše. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si dokumenty ohledně odstoupení od smlouvy uschovat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Jestliže by nedošlo ke smírnému řešení, může spotřebitel peníze vymáhat soudně prostřednictvím žaloby na vydání bezdůvodného obohacení. K zastupování je vhodné využít služeb advokáta (www.dtest.cz/advokati). Jakmile soud vydá rozsudek, který nabyde plné moci a potvrdí spotřebitelův nárok na vrácení peněžních prostředků, je možné navrhnout exekuci. Před podáním žaloby k soudu je nutné odeslat dlužníkovi předžalobní výzvu, a to alespoň se 7denním předstihem, aby spotřebiteli soud přiznal náhradu nákladů.
Je možné se vydat také cestou insolvenčního řízení, k tomu je však potřeba prokázat úpadek dlužníka. Dlužník je v úpadku, má-li minimálně dva závazky vůči různým věřitelům, tyto závazky jsou po dobu delší 30 dnů po lhůtě splatnosti a dlužník tyto závazky není schopen plnit.
Insolvenční návrh podává buď věřitel na svého dlužníka, který je v úpadku, nebo dlužník v úpadku sám na sebe. Insolvenční návrh se podává ke krajskému soudu, v jehož obvodu má dlužník v úpadku sídlo nebo se v něm převážně zdržuje. V tomto případě bude návrh podán Krajskému soudu v Brně. Insolvenční návrh může podat i jediný věřitel, následně (v případě zahájení insolvence) však ostatní musí přihlásit své pohledávky.
Pro insolvenční návrh není předepsán povinný formulář, musí být však v písemné formě. Kromě toho jej navrhovatel musí podepsat a jeho podpis musí být úředně ověřen a zároveň musí splňovat zákonné podmínky.
Insolvenční rejstřík je veřejně přístupný pro každého. Dlužníka jakožto právnickou osoby pak lze dohledat podle názvu firmy, popřípadě jejich identifikačního čísla (IČO). Soud, správce ani sám dlužník nemá povinnost informovat své věřitele. V insolvenci se veškerá rozhodnutí a výzvy zveřejňují pouze elektronicky.
Více informací ohledně insolvenčního návrhu nalezne spotřebitel zde: https://insolvence.justice.cz/slovnik-insolvencnich-pojmu/#insolvencni-navrh.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.