Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Reklamoval jsem kahoty, které byly zakoupené 19.11. 2014, značka Independent Labour, cena 1329,- kč, po ccá 5 měsících byly kalhoty prošoupané v rozkroku, kde byla vidět už jen ta síťovina.
Toto je vyjádření reklamačního řádu Destiny Distribution s.r.o.
Vady, které vytýkáte, vznikly mechanickým namáháním a zcela odpovídají celkovému stavu produktu. Dle §619 OZ jsou vady posuzovány jako vady vzniklé užíváním, nikoli jako vady technologie výroby či materiálu.
Takže opravdu pecka si koupit ve skateshopu (Boardstar) nové kalhoty za téměř 1400 a 5 měsíců výdrž. Upozorňuju, že kalhoty byly nošeny pouze při normální chůzy a ne v žádných extrémních situacích.
Independent Labour (kalhoty velikosti 36)
Výměna za nové kalhoty, podle mého názoru by určitě měl produkt za 1400 vydrž daleko déle než 5 měsíců. To už je jejich problém, že nejsou schopni zaručit za ty peníze kvalitu, nechápu proč se označují za skate shop, když ty hadry nic nevydrží ani v normálním opotřebení.
|
Tweet |
Pokud bylo zboží zakoupeno před účinností nového občanského zákoníku (tedy do konce roku 2013), vztahuje se na práva z vadného plnění dosavadní právní úprava.
Podle zákona č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, se považuje rozpor s kupní smlouvou (neboli vada), který se projeví během šesti měsíců ode dne převzetí věci, za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak.
Důkaz opaku provádí prodávající. Pokud reklamaci zamítá, měl by zejména prokázat, že zboží bylo při převzetí kupujícím bez vad nebo že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelem. Tím musí vyloučit přítomnost vady na věci v době převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně doložení odborného, nejlépe znaleckého posudku.
Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.