Počet nahlášených stížností: | 36 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Od společnosti Innogy jsem 6 let odebírala plyn a měla zafixované ceny. Letos v lednu mi končila smlouva a jako každý rok byla automaticky prodloužena. Ovšem až v dubnu jsem se z dopisu od Innogy dozvěděla, že po mě požadují skoro trojnásobně vyšší ceny za plyn. Dvakrát jsem volala na infolinku, vše mám nahrané, důvod zdražení mi nebyl vysvětlen, pouze mi bylo odsouhlaseno, že mi zřejmě nedali vůbec předem vědět (skutečně mě nikdo neiformoval), a že jsem si to měla najít na internetu. Přešla jsem k jinému dodavateli a Innogy mi vystavilo smluvní pokutu ve výši 8800,-Kč. Ihned jsem jí reklamovala, celkem už jsem poslala asi 7 reklamací poté, co mi Innogy odpoví, že jednali dle práva, že nejsou povinni mě informovat, že stačí jejich webové stránky a pokutu po mě stále požadují. Mou záležitost jsem projednávala i s právním zástupcem, ten mě informoval o tom, že i přes smluvní ustanovení, že se smlouva automaticky prodlužuje, jsou povinni mě 30 dní před změnami ve smlouvě (což tak ohromné navýšení cen je) mě informovat o tomto navýšení a zároveň o možnosti vypovědět smlouvu bez sankce. Nic z toho Innogy neudělalo. Za poslední roky jsem měla nižší a nižší spotřebu plynu, snažila se šetřit a Innogy i přes všeobecně známý fakt, že od ledna jdou ceny plynu dolů, se zachovali tak, že mi cenu ztrojnásobili. Toto nemorální a nezákonné jednání velice odsuzuji, nemělo by v této zemi být jinak než trestáno. Nárok na smluvní pokutu Innogy nemá, přesto mi neustále zasílají upomínky na její uhrazení. Klidně se spojím i s dalšími poškozenými a společně podáme trestní oznámení.
Plyn od Innogy
Požaduji potvrzení od Innogy, že již po mě nebudou vyžadovat žádnou smluvní pokutu.
|
Tweet |
Podle § 11a odst. 2 energetického zákona platí, že zvýšení ceny za dodávku plynu nebo změnu jiných smluvních podmínek dodávek plynu je držitel licence povinen prokazatelně a adresně oznámit spotřebiteli nejpozději třicátý den přede dnem její účinnosti způsobem uvedeným ve smlouvě o dodávce plynu. Součástí oznámení je poučení o právu druhé smluvní strany odmítnout změny a vypovědět závazek ze smlouvy bez postihu.
Pokud změna nebude oznámena tímto způsobem, nevyvolá právní účinky a spotřebiteli by tak měla být účtována původní cena.
Spotřebitelka v tomto případě cenu za plyn/vyúčtování reklamovala, ale podnikatel reklamaci nevyřídil řádně. Jedná se tak o podstatné porušení smlouvy a dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. S tímto právem přitom nemůže být spojena sankce (smluvní pokuta).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.
Společnost innogy Energie, s.r.o. byla o podané stížnosti informována. Bohužel však neprojevila zájem využít službu VašeStížnosti.cz k řešení sporů. Od společnosti jsme obdrželi následující vyjádření:
Veškerými reklamacemi i stížnostmi zákazníků se plně zabýváme, avšak musí být zaslány přímo na nás. Své požadavky mohou zákazníci zasílat emailem nebo takto:
nonstop zákaznická linka 800 11 33 55
SKYPE: kontaktnicentrum innogy
E-MAIL: info@innogy.cz
Osobní návštěva Zákaznického centra http://www.innogy.cz/cs/vyhledej-kontaktni-misto/
S ohledem na princip dobrovolnosti služby smírného řešení sporů jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby se lze také obrátit na naši bezplatnou telefonickou poradnu na čísle 299 149 009.