Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
před časem mi přišla do schránky výzva s tím, že mi bude doručena doporučená zásilka s dodejkou, od ČTÚ. Čekala jsem na vyjádření od ČTÚ. Podotýkám, že jsem se odvolala vůči platebnímu rozkazu, protože si UPC vzpomnělo na jakýsi dluh z roku 2009, o kterém jsem vůbec nevěděla. Ve finále jsem šla na poštu, že mi ani nebyl dopis vložen do schránky, jak je uvedeno, to mělo být po 11.5. Na poště mi bylo sděleno, že mi vhodili do schránky dopis 5.5., bez udání důvodu, proč dříve, atd. Prostě byl Vám tam vhozen dopis. Nic jsem tam ale neměla. Schránka se zamyká, vybírám ji sama. Je nějaká možnost odvolání? Toto by se přece nemělo stávat obzvlášť v dnešní době, kdy je zásílka automaticky považována za doručenou. Jsem opravdu v koncích, zkoušela jsem psát na úřad, ať mi odpověď pošlou mailem. Děkuji za rady, jinak se jedná o poštu Brno Vinohrady.
Slyšela jsem několik stížností podobného charakteru na tuto poštu. Prosím o radu, jak postupovat.
|
Tweet |
Službou dodání doporučených zásilek se dle zákona o poštovních službách rozumí služba poskytující záruku náhrady škody v paušální výši pro případ ztráty, poškození nebo úbytku obsahu poštovní zásilky a dávající odesílateli důkaz o poštovním podání poštovní zásilky a případně na jeho žádost důkaz o jejím dodání adresátovi.
Z poštovních podmínek vyplývá, že doporučenou zásilku dodá podnik jen za podmínky, že
příjemce její převzetí potvrdí. Není tedy možné vhodit doporučenou zásilku do schránky jako obyčejný dopis.
Nebyl-li pokus o dodání poštovní zásilky úspěšný, nebo nebyl-li takový pokus z rozhodnutí podniku učiněn, podnik poštovní zásilku uloží. Adresátovi předá písemnou výzvu, aby si poštovní zásilku vyzvedl v určené lhůtě u stanovené pošty.
Odesílatel nebo adresát mohou do jednoho roku od podání u kterékoliv pošty reklamovat dodání. Při ztrátě nebo poškození zásilky může odesílatel nebo adresát požadovat náhradu škody.
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Z tohoto důvodu je nutné se stížností obrátit přímo na Českou poštu.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou. Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman.