Počet nahlášených stížností: | 914 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 13 |
Dobrý den,už jsem sem jednou psala ohledně stížnosti na fi Stander,která mi posílá zprávy na telefon,ohledně o dluhu ,který mám zaplatit.
Dnes mi přišel od této fi dopis,kde mě vyzývají úhradu dluhu ve výši 1427.34 Kč.
Stále mi chodily balíčky,které jsem opětovně posílala zpět neotevřené,tak že nevím co obsahovaly.Jestli se ztratily,nemám ponětí,neboť v tu dobu co mi údajně jeden balíček přišel,pošťačka ho strčila do jiné schránky a ještě čouhal z ní ven,a to v době kdy u nás v panelákovém domě dělali okna.Tento balíček jsem odnesla na poštu nerozbalený,a tam mi sdělili,že už tam mají i jiný pro mě,proto jsem je požádala ,aby i ten odeslali zpět.
Bohužel nebyl poslán doporučeně a proto nelze vyhledat,zda ta fi balíček dostala.
Nemůže po mě někdo chtít takové peníze,když jsem balíčky odesílala nerozbalené zpět ,aniž bych věděla obsah v nich.
Jelikož nemám zboží nemůžu zaplatit něco co nemám.
Zkoušela jsem volat opakovaně na jejich udané tel.číslo +420 227 191 219,kde mi to nikdo nebral.
Nerozbalené balíčky,tudíž nevím jaký produkt / zboží / v něm bylo.
Prosím tedy aby se k tomu firma vyjádřila a vymazala mé kontakty z jejich databáze a už mě nikdy nekontaktovala.Nevím co nabízí a ani to vědět nepotřebuji a ani nechci.
|
Tweet |
Doporučujeme spotřebiteli kontaktovat neprodleně společnost Stander Sp. z.o.o., nejlépe doporučeně s dodejkou na adrese P.O.BOX 18, Praha 2, 120 00 a upozornit společnost na to, že si spotřebitel nic neobjednal, a proto není povinen částku uvedenou na faktuře (upomínce) platit. Pokud by totiž společnost chtěla vymáhat částku soudní či mimosoudní cestou musela by prokázat, že smlouva byla uzavřena a že bylo platně sjednáno, že spotřebiteli bude pravidelně zasíláno konkrétní zboží o určité ceně, rovněž i to, že zboží bylo spotřebiteli skutečně doručeno.
O neexistenci dluhu je vhodné informovat i společnost Statima a.s., které byla údajná pohledávka postoupena. Neexistuje-li dluh spotřebitele vůči společnosti, není ani společnost, které je pohledávka postoupena, oprávněna údajnou pohledávku vymáhat.
Spotřebiteli doporučujeme, aby možný závazek taktéž preventivně vypověděl společně s žádostí o vymazání osobních údajů o spotřebiteli, aby spotřebitel nemohl být v budoucnu kontaktován ze strany společnosti s dalšími nabídkami, a to ideálně doporučeným dopisem s dodejkou na adresu uvedenou výše. V případě sporu bude mít spotřebitel v ruce důkaz, že smlouvu opravdu vypověděl. Výpověď smlouvy, resp. odstoupení od smlouvy neznamená uznání jakéhokoliv závazku vůči společnosti.
K výmazu osobních údajů:
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí po zaslané žádosti spotřebitelem o výmaz těchto údajů, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.
Více informací k neobjednanému plnění nalezne spotřebitel zde:
- https://www.dtest.cz/clanek-9704/dtest-neobjednane-plneni-od-spolecnosti;
- https://www.dtest.cz/clanek-3501/odmitnuti-zasilani-neobjednaneho-zbozi.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Polsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.