Počet nahlášených stížností: | 712 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 23 |
Dobrý den, chci se tu otevřít ohledně postupu AAA Auto k řešení mé reklamace, jedná se o vozidlo Opel Insignia A Sports Tourer 2.0 CDTI 4x4 . Auto jsem kupoval koncem dubna letošního roku. Hned druhý den jsme zjistili závadu na vozu z důvodu prasklého/požkozeného světlometu ( Hodnota jednoho originálního světlometu tohoto vozidla činní 27 tisíc ). Po necelých dvou týdnech tohodle nálezu mi zkratovala plynová výbojka Bi-xenonu. Tímto jsem zašel na pobočku AAA Auto s žádostí o reklamaci světla.
Po necelých dvou týdnech jsem dostal poštou výsledek že má reklamace nelze uznat z provního požkození.
Tímto bych potřeboval poradit jak pokračovat dále.
Děkuji J.T.
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI 4x4
Opravení světlometu na náklady AAA Auto
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Protože autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Tiralo,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Vaše reklamace byla prověřena a následně uzavřena s původním stanoviskem.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Dobrý den.
Tímto jsem chtěl ukázat jaká je AAAA Auto společnost. Nikdy neprověřili zda byla na tom vozu porucha či ne. Výhýbají se a kroutí se od toho aby vyřešili jakoukoliv reklamaci.
Děkuji společnost dTest za spolupráci a tímto žádám o uzavření stížnosti.
Od této doby budu řešit tuhle reklamaci přes občanskoprávní soud.
S pozdravem Jakub Tirala.
Dobrý den,
záležitost byla prověřena a následně uzavřena s původním stanoviskem.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Děkujeme stranám za reakce. S ohledem na výše uvedená vyjádření však stížnost uzavíráme bez dosažení dohody stran. Jestliže se spotřebitel rozhodne pro řešení soudní cestou, jak uvádí, budeme rádi za informaci o rozhodnutí soudu.