Počet nahlášených stížností: | 65 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, reklamovala jsem obuv zn. Lacoste,na prodejně mi je nechtěli na reklamaci vzít, jelikož mi je prodejna nechala zaslat z prodejny z prahy, jelikož neměli v liberci mojí velikost.. prodavačka mi tvrdila, že to je jedno, že poštovné je zdarma, teď když posílám boty na reklamaci, tak platím poštovné a ani mi reklamaci neuznali a jako bonus mi nikdo neodpovídá na email.trhlina v podrážce byla prý způsobena špatným užíváním, prý si zouvam botu jednu o druhou, což je absolutní nesmysl,chápu že tento jev může být častým důvodem nějaké závady, ale ne teto! klidně si na to nechám vypracovat posudek, jelikoz boty této značky nemám poprvé.doposud jsem byla spokojená zakaznice, proto jsem již po několikáté zakoupila obuv této značky, ale řešení reklamace znělo - oprava obuvy, když jsem se na infolince ptala,zda bude oprava provedena zdarma, jelikož jsou boty zakoupené v říjnu 2014 a přes zimu jsem kotnickove boty ani nosit nemohla, tak jsem měla poslat email, kde uvádí c.reklamačního formuláře, č.výrobků, faktury, atd....aby mi mohli odpovědět Než zase zaplatím poštovné. Na email nikdo nereaguje a už je to přes 14dní, což mi nepřipadá jako přiměřená lhůta pro odpověď, když reklamaci jako neuznanou pošlete do 3 dnu zpět. Záporná reakce byla vyřízena bezodkladně, ale na odpověď o hrazení opravy čekám více jak 14dní!
Žádám o vyjádření, odpověď na emil
|
Tweet |
Prodávající podle zákona musí přijmout věc k reklamaci v kterékoli své prodejně se shodným sortimentem prodávaného zboží. V případě, že nemá takové obchodní prostory, lze reklamaci směřovat na adresu jeho sídla nebo místa podnikání. Není možné odmítnout přijetí zboží k reklamaci na prodejně a nutit tím kupujícího, aby zboží na vlastní náklady zasílal na prodejnu jinou.
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. Odpovědnost za vady se nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození.
Pokud se vada projeví později a mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu nebo nikoli, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce.
Cenu posudku lze pak oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací.
Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Provádění mimozáruční opravy bez souhlasu kupujícího není možné. Pokud byla reklamace zamítnuta a zboží opraveno v rámci tak zvaných "dobrých vztahů" zdarma, považujeme takové jednání za obcházení zákona. Prodávající tím totiž znemožňuje kupujícímu rozporovat vyřízení reklamace či uplatnit v budoucnu právo na odstoupení od smlouvy z důvodu několikanásobného výskytu vady na věci.
Společnost nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.