Počet nahlášených stížností: | 554 |
Z toho za letošní rok: | 42 |
Stále v řešení: | 9 |
Společnost Paidwings AG je provozovatelem internetových seznamovacích portálů. Členství je zpravidla zpoplatněno a bývá časově omezené.
Spotřebitel je povinen platit pouze za služby, které si prokazatelně objednal. Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. V případě že tento důvod neprokáže, jednalo by se pravděpodobně o bezdůvodné obohacení ze strany podnikatele. Pokud se však spotřebitel zaregistroval na stránkách společnosti a objednal si VIP členství na určitou dobu, je povinen po tuto dobu za tyto služby společnosti zaplatit.
K možnosti ukončení smlouvy:
U společnosti Paidwings AG je možné od smlouvy odstoupit do 14 dní ode dne uzavření smlouvy.
Aby mohl být požadavek spotřebitele zpracován společností, je potřeba ji o odstoupení informovat jednoznačným prohlášením. Odstoupení od smlouvy bude zasláno společnosti na:
- adresu: Paidwings AG, Alte Steinhauserstrasse 1, 6330 Cham, Switzerland (doporučeně a s dodejkou)
anebo
- e-mail: support@datingcustomercare.com.
V odstoupení je vhodné uvést:
- kdy došlo k registraci (popř. e-mail použitý k registraci či uživatelské jméno) a kdy byl zpřístupněn VIP účet;
- jméno a adresa spotřebitele;
- datum.
Po odstoupení od smlouvy je společnost povinna vrátit do 14 dní všechny peněžní prostředky, které na základě smlouvy od spotřebitele přijala. V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Jestliže již lhůta pro odstoupení od smlouvy uplynula, je možné závazek vypovědět, a to stejným způsobem a na stejnou adresu/e-mail uvedený výše.
Upozorňujeme, že pouhým smazáním profilu, nemusí dojít k výpovědi či odstoupení od smlouvy.
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal společně s výpovědí i písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.
Webové stránky jsou dostupné na tomto odkazu:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079
Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze který spotřebitel může dozorový orgán oslovit:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html
Spotřebitel nás informoval, že mu byl zaslán další e-mail s hrozbou soudního řešení sporu. Stojíme za naším původním vyjádření - jestliže si spotřebitel službu neobjednal, není povinen platit. V případě, kdy by však služba objednána byla, musí ji hradit do doby než bude ukončena (uplynutí smluvené doby, případně výpovědí a uplynutím výpovědní doby).
Protože se společnost dosud nevyjádřila, přeřazujeme stížnost na spotřebitele, aby mohl informovat o dalším vývoji stížnosti.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.