Počet nahlášených stížností: | 22 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
U pana Cigánka jsem zakoupil mobilní telefon Nokia Lumia 1020 3.6.2014. Dne 9.3.2015 jsem telefon reklamoval. Důvod reklamace: nejde zapnout. Na reklamačním listu byla uvedena doba reklamace maximálně 60 dnů u zboží z EU. To jsem zjistil až po měsíci, ale už to nešlo změnit. Dne 9.4.2015 jsem volal prodejci a on mi sdělil, že telefon ještě nemá. Že se to posílá do zahraničního servisu a že mi zavolá hned, jak telefon přijde. Nevolal další měsíc. Po uplynutí domluvené doby šedesáti dnů jsem dne 12.5.2015 přijel do prodejny abych zjistil stav reklamace. Prodejce mi sdělil, že telefon nebyl opraven a reklamace byla zamítnuta. V telefonu je prý vlhkost. Řekl jsem mu, že odstupuji od smlouvy, pro porušení zákona o ochraně spotřebitele z důvodu nedodržení doby reklamace. Pan Cigánek neuznal, že mne musí v zákonné lhůtě informovat o ukončení reklamace. Odstoupení od smlouvy jsem mu už poslal na email a ještě dnes ho pošlu doporučeně s dodejkou. Dále jsem podal podnět na prošetření České obchodní inspekci.
Vrácení kupní ceny
|
Tweet |
Pro potvrzení nutnosti infrmovat v zákonné nebo smluvní lhůtě o vyřízení reklamace k případu citujeme rozsudek Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009, ze dne 27. 7. 2011:
"Stanoví-li zákon č. 634/1992 Sb. v § 19 odst. 3 lhůtu 30 dnů k vyřízení reklamace od jejího uplatnění, pak prodejce svou povinnost splní, jestliže v zákonné lhůtě (není-li smluvena lhůta delší) též vyrozumí spotřebitele o způsobu vyřízení reklamace; až od tohoto okamžiku lze považovat reklamaci za vyřízenou z hlediska zamezení nevyvratitelné právní domněnky neodstranitelnosti vady."
Odstoupení od smlouvy je platné od chvíle dojití druhé straně. Má se za to, že došlá zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání, byla-li však odeslána na adresu v jiném státu, pak patnáctý pracovní den po odeslání.
Odstoupením se smlouva od počátku ruší a strany mají povinnost vrátit si poskytnutá plnění. Odstoupil-li spotřebitel od kupní smlouvy, společnost je povinná vrátit mu zaplacené peněžní prostředky včetně nákladů na dodání nejpozději do 14 dnů od odstoupení, případně od vrácení zboží, které je spotřebitel povinen vrátit do 14 dnů od odstoupení. Nesplněním této povinnosti ve stanovené lhůtě se společnost ocitá v prodlení a spotřebitel může požadovat i úroky z prodlení ve výši dle nařízení vlády č. 351/2013 Sb. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení uschoval.
Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli, aby mu zaslal tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a občanského soudního řádu a vyzval ho k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.