Společnost


Lidová energie s.r.o.

Počet nahlášených stížností:69
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#67648Nečinnost fi. Lidová energie ve věci požadovaného vyúčtování

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

4 měsíce 17 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
08.06.2023, před rokem

JUDr. Vladimír Sup

Znění stížnosti

Dne 17.5.2023 s upomínkou dne 24.5.2023 byla mailem fi. Lidová energie zaslána žádost o vyúčtování na adrese ***, kde klientka této firmy, p. H. zemřela dne 5.1.2020, a protože nebylo vyřešeno dědické řízení, trvalým příkazem odcházely i nadále platby za elektřinu a plyn firmě Lidová energie. Dne 25.4.2023 byl usnesením pravomocně určen dědic, kterého zastupuji, a proto jsem požadoval na fi. Lidová energie uvedené vyúčtování. Na moje maily nereagovali, a ani se ne tuto firmu nelze dovolat (po 15 minutovém přehrávání jakési hudby se stále nikdo v telefonu neozval).
Dnes, t.j.8.6.2023 byla firmě Lidová energie zaslána další upomínka s tím, že pokud se do 13.6.2023 dále neozvou, budu nucen pohledávku za touto firmou vymáhat soudně.
JUDr. Vladimír Sup, právní zástupce dědice


Produkt

odběr elektřiny a plynu na adrese Vinařice, ul. 9. Května 515 - vyúčtování


Požadované řešení

Požaduji, aby firma Lidová energie zaslala vyúčtování do dnešního dne za elektřinu a plyn na odběrném místě ***, na můj mail: ***, a to do 13.6.2023.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.6.2023 13:02, před rokem

Smlouva s dodavatelem energií končí úmrtím odběratele, jestliže žil v domácnosti sám. V případě zániku odběrného místa, nebo přepisu na jiného odběratele, by mělo dodavateli postačit prokázání skutečnosti úmrtím listem či lékařskou zprávou.

Pokud spotřebiteli nebylo dodáno vyúčtování za vyúčtovací období, měl by spotřebitel uplatnit reklamaci. Reklamuje-li spotřebitel vyúčtování, je dodavatel povinen vyřídit reklamaci ve lhůtě 15 kalendářních dní. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě plynu částkou 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 7 500 Kč (dle § 16 odst. 3 písm. a) vyhlášky č. 545/2006 Sb.), v případě elektřiny částkou 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 24 000 Kč (dle § 17 odst. 2 vyhlášky č. 540/2005 Sb.).

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu společnosti Lidová energie s.r.o., Kollárova 2346/2, 586 01 Jihlava.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.9.2023 09:37, před rokem

Společnost nás informovala, že vyúčtování zaslala na e-mailovou adresu právního zástupce dědice. Stížnost proto přeřazujeme na něj, aby mohl tuto informaci potvrdit a případně stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.10.2023 14:30, před rokem

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k výše uvedenému (k zaslání vyúčtování společností) stížnost uzavíráme s dosažením dohody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.