Počet nahlášených stížností: | 15 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Z objednávky 2 mikin jsem 1 vracela, protože ikdyž na obou byla stejná velikost, tak jedna byla o kus větší a byla mi velká. Posílala jsem přes smluvního partnera Lelosi t.j.GLS (24.5.). Neobdžela jsem žádnou informaci o vyřízení a 2.6. mi na účet přišla částka 633,85 Kč místo 851,- Kč. Za objednávku zaplaceno 2081,- (s využitím slevy), doprava zpět GLS 90,-, mikinu, kterou jsem si ponechala : Mikina se zipem Vivid č. 2233 (= zakoupené zboží) - plná cena 1140,- Kč. Výpočet : 2081-90-1140=851,- Kč. To jsem také vysvětlila v mailu při komunikaci s obchodem.
2233 Mikina se zipem Vivid vel. S - ponechaná, 3048 Mikina se zipem Black vel. S - vrácená.
Vrácení zbývající částky (217,15 Kč) na můj účet.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Odstoupením se smlouva od počátku ruší, účastníci si mají vzájemně vrátit to, co si poskytli. Při odstoupení vrací podnikatel spotřebiteli cenu zboží a jedno poštovné. Případné druhé poštovné pak platí spotřebitel. V případě, že však spotřebitel odstupuje pouze od části objednávky, vrací podnikatel spotřebiteli pouze cenu za vrácené zboží.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Slovinsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
So zákazníčkou sme v kontakte a peniaze jej budú vrátené v plnej výške. Požiadali sme o zaslanie potvrdenia o prijatej platbe, kde je vidno, že prišla nižšia čiastka než sme odoslali. Následne odošleme chýbajúcu čiastku na účet. Ospravedlňujeme sa za spôsobnené komplikácie a ako ospravedlnenie sme zákazníčke ponúkli extra kompenzáciu v podobne poukážky.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Firma mě následně kontaktovala ohl. řešení situace. Rozdíl byl již doplacen a k tomu ještě zaslali poukázku na slevu. Děkuji za pomoc.
Sme radi, že sme mohli uzavrieť reklamáciu so spokojnosťou zákazníka.
S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.