Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1367
Z toho za letošní rok:9
Stále v řešení:36
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#67664Vyřízení reklamace ačkoliv zboží nebylo opraveno.

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

14 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.06.2023, před rokem

Monika Gelnarová

Znění stížnosti

Dne 24. 3. 2023 jsem dceři zakoupila v Alze koloběžku- Skládací koloběžka Street Surfing Urban Xpr Purple Pink.
Koloběžku jsem reklamovala a zboží donesla dne 19. 5. 2023, nebudu ani komentovat že Alza vystavila příjmový doklad od 20. 5. 2023. Dne 6. 6. 2023 mi Alza reklamaci vyřídila opravou, ačkoliv jsem koloběžku reklamovala z důvodu její nebezpečnosti, dítě se na ní zranilo, neslouží svému účelu, nedá se na ni bezpečně jezdit, tedy pro podstatné vady, tedy jsem měla nárok odstoupit od smlouvy- což jsem požadovala.

vyjádření Alzy na výdejce:před jízdou je potřeba zkontrolovat a dotráhnout šrouby, viz. uživatelský manuál. Po
dotažení šroubů rychloupínacích svorek řidítek je koloběžka v pořádku. Reklamaci
bereme jako neoprávněnou - na dotažení ( seřízení ) se záruka nevztahuje.

Tedy při převzetí na pobočce v Českých Budějovicích jsem dostala do ruky dvoumetrovou krabici a řekli mi: vemte a běžte. Prodejce mi odmítl ukázat, že je vše opraveno. Vláčela jsem krabici domů, kde jsem zjistila, že závada trvá i po jejich "dotažení" .

Hned 7. 6. 2023 ráno jsem odnesla koloběžku na pobočku v Českých Budějovicích, kde jsem předvedla závadu, technik uznal, že po dotažení se řidítka vychylují stále mimo osu a problém tedy stále trvá. Alza však otevřela nový případ, na jejich linku jsem volala 6x. Drze mi odpověděli z jejich reklamačního oddělení, že nemám důvod reklamovat. Ale já mám v ruce příjemku ze 7. 6. 2023 s razítkem a podpisem Alzy, na které je napsáno, že závada trvá. Ale nikoho z Alzy to nezajímá, můžu kdykoliv ukázat.

Vůbec je nezajímá faktický stav věci, jen tupě opakují závěr servisu, který se na to ani nepodíval, následně ani Alza.

Servis píše, že provedl celkovou kontrolu koloběžky, po reklamaci však koloběžka nebrzdí, vady zůstávají.
Řidítka se za jízdy pořád protáčí, jsou mimo osu i po tom jejich dotažení. Servis navíc píše že je třeba šrouby utahovat před každou jízdou, to snad není normální užívání koloběžky, chodit kolem toho denně se šroubovákem. Požaduji okamžité vrácení peněz a mám sepsán podnět na ČOI za prodej nebezpečného výrobku, na kterém se zranilo dítě, nechci to už doma.

Nemůže být reklamace vyřízena opravou, když k opravě nedošlo, jen to máte v tom svém počítači a nic víc nikoho nezajímá, konec, tečka. Ale já mám dokumenty, kde přiznáváte vadu...takže reklamace běží do 19. 6. 2023, protože vyřízena fakt nebyla, nesouhlasím s tím, že to od 7.6.2023 berete jako další novou reklamaci.


Produkt

Skládací koloběžka Street Surfing Urban Xpr Purple Pink


Požadované řešení

Vrácení peněz pro podstatné vady- koloběžka se nadá normálně užívat, reklamace do 2 měsíců od zakoupení


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.6.2023 08:40, před rokem

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Domníváme se, že v případě uznání trvání vady při první reklamaci společností, dojde k uznání oprávněnosti první reklamace.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
18.6.2023 12:55, před rokem

Dobrý den,

děkuji za předání případu a Vaše vyjádření.

První reklamace byla vyřízena řádně opravou autorizovaným servisem. Mrzí mě, že se závada znovu projevila a proto byla druhá reklamace neprodleně po přijetí vyřízena dobropisem pro vrácení finančních prostředků. Ten byl již proplacen zpět na účet zákazníka a případ je dořešen.

Přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.6.2023 06:41, před rokem

Děkujeme za odpověď.

Žádáme spotřebitelku o potvrzení výše uvedeného a případně o uzavření stížnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
19.6.2023 16:38, před rokem


Monika Gelnarová

Vážená paní Kateřino, Opakuji že závada nebyla opravena zboží jsem opětovně reklamovala Asi 12 hod. po vyzvednutí, Jelikož mi nebylo umožněno provést kontrolu na prodejně- Byla mi předána krabice se slovy vemte a běžte. Tak si stojíte na vedení, když pořád omíláte že jste něco opravili??Celé vaše vyjádření je tedy směšné stejně jako dva týdny útrap s Alzou.

Nicméně ano peníze byly vráceny po této stížnosti, ale za jakou cenu. Tyto praktiky nejsou slušné ani normální a všem to vykládám aby si nic v Alze už nekupovali, v rámci zachování duševního zdraví.

Děkuji D Testu, dcera má konečně novou funkční koloběžku odjinud, bezpečnou hlavně.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
23.6.2023 11:11, před rokem

Dobrý den, děkuji za zprávu. Jelikož byla reklamace z naší strany vyřízená vystavením dobropisu a následným navrácením finančních prostředků, prosím Vás o případné uzavření této stížnosti.
Děkuji. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.6.2023 11:57, před rokem

Děkujeme stranám za součinnost. Protože spotřebitelce byly vráceny peníze, uzavíráme stížnost s dosažením dohody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.