Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
1.4.2015 jsem při splnění všech podmínek dodavatele odeslala mobilní telefon k reklamaci. 2.4. jsem žádala jsem další info v mailu po provedené analýze. Jelikož se dodavatel dlouho neozýval, 10.4. jsem se znovu dotazovala s odkazem čísla balíku na telefon - v odpovědi stálo, že mobil došel 3.4. byl předán technikovi,protože se nešlo připojit k foťáku i po reinstalaci bez dalších informací. Vzhledem k tomu, že na svých stránkách pan Dostal slibuje rychlé vyřizování reklamací do 14dnů, ve výjimečných případech 31dnů, čekala jsem tedy.
Žádné další informace ovšem nedošly, ať už se týká délky reklamace či závady apod., takže 11.5.2015 jsem odeslala mailem upozornění, že byla překročena 30 denní lhůta na vyřízení reklamace a že žádám odeslání částky na svůj účet. To již dodavatel reagoval, že žádná 30denní lhůta neexistuje a že je mobil opraven a leží u technika.
Snažila jsem se vysvětlit důvody, které mě vedly k tomuto kroku + výklad zákona tak, jak je interpretován právníky + moji nespokojenost s vyřizováním reklamace. Dodavatel i přesto telefon odeslal s tím, že žádná 30 denní lhůta na vyřízení reklamace neexistuje, což jsem vzhledem k vadám, k tomu, že již dodavatel jako prodejce mobilů nepůsobí a dalším okolnostem, neakceptovala.
Děkuji za pomoc.
Smartmobil čínské výroby iNew v3-e / bílá barva Quad core 16G, IMEI1:863000134053046, IMEI2:863000134053053
Řešením by bylo vrátit peníze, jak jsem navrhovala.
|
Tweet |
Prodávající je podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele povinen reklamaci včetně odstranění vady vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. 30 ti denní lhůta se vztahuje též na povinnost prodejce informovat kupujícího o vyřízení reklamace. Spotřebitel může v takovém případě od smlouvy odstoupit, případně setrvat na uplatněném nároku.
Pokud podnikatel prokazatelně nevyřídil uplatněnou reklamaci v zákonem stanovené lhůtě 30 dnů ode uplatnění, porušil svým jednáním zákon o ochraně spotřebitele. Spotřebitel může v takovém případě podat podnět dozorovému orgánu České obchodní inspekci, která je oprávněna za zjištěný správní delikt uložit podnikateli pokutu.
Počítání lhůt (lhůta pro vyřízení reklamace) je upraveno v občanském zákoníku. Lhůta nebo doba určená podle dnů počíná dnem, který následuje po skutečnosti rozhodné pro její počátek. Připadne-li poslední den lhůty na sobotu, neděli nebo svátek, je posledním dnem lhůty pracovní den nejblíže následující.
Pro potvrzení nutnosti informovat v zákonné nebo smluvní lhůtě o vyřízení reklamace citujeme rozsudek Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009, ze dne 27. 7. 2011: "Stanoví-li zákon č. 634/1992 Sb. v § 19 odst. 3 lhůtu 30 dnů k vyřízení reklamace od jejího uplatnění, pak prodejce svou povinnost splní, jestliže v zákonné lhůtě (není-li smluvena lhůta delší) též vyrozumí spotřebitele o způsobu vyřízení reklamace; až od tohoto okamžiku lze považovat reklamaci za vyřízenou z hlediska zamezení nevyvratitelné právní domněnky neodstranitelnosti vady."
Odstoupení od smlouvy je platné od chvíle dojití druhé straně. Má se za to, že došlá zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Odstoupením se smlouva od počátku ruší a strany mají povinnost vrátit si poskytnutá plnění. Odstoupení doporučujeme zaslat doporučeně, nejlépe s dodejkou, a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byla uplatněna. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení uschoval.
Dobrý den,
bohužel jsem nevěděl, že musím zákazníky informovat dopředu sám o sobě, vždy se mě na to ptali sami.
Informuji je o tom jen v obchodních podmínkách, kde je uvedeno již od konce roku 2014, že může být doba opravy delší než 31 dní.
Jak jsem zjistil toto bohužel nestačí, tak tedy budu muset paní Nekudové peníze vrátit,
když se s ní nedá domluvit a pozdější informace o proběhlé opravě nebere v potaz.
Děkuji s pozdravem
Dostal Petr
V tuto chvíli přeřazujeme stížnost na spotřebitelku, aby se mohla k případu vyjádřit.
Cituji stránky pana Dostala (http://www.smart-mobil.eu/smart-mobil/clanky/88-opravy-cinskych-mobilu--servis-telefonu/): Reklamace vadného zboží v záruční lhůtě 24 měsíců
O reklamaci nás informujte nejprve telefonicky nebo prostřednictvím e-mailu
Zboží k nám doneste osobně nebo zasílejte jako cenný balík
Zboží doneste nebo zašlete vždy s veškerým příslušenstvím!!!
Přiložte popis závady a kopii faktury se zpáteční adresou
Doba vyhodnocení reklamace technikem trvá z pravidla 1-2 dny
Doba vyřízení reklamace trvá z pravidla do 14 dní max. do 31 dní
S panem Dostalem jsem si vyměnila cca 13 mailů (od 11.5., kdy jsem odstoupila od smlouvy - počítáno z obou stran - vyplynulo z toho, že buď pan Dostal není informován o Zákonech na ochranu o spotřebitele nebo informován je a prostě to "zkouší" dál - viz jeho odpověď výše). Po té, kdy mi přes mnohanásobné vysvětlování právní stránky z mé strany napsal, že žádná 30denní lhůta neexistuje a že se mám de facto obrátit na další orgány na ochranu spotřebite atd., zvolila jsem Vaše stránky jako poslední možnost před oslovením ČOI, předsoudní výzvy a soudu. Jelikož je pro mě bohužel již zcela nedůvěryhodná osoba - vzhledem k jeho vyjádření - upozorňuji jej touto formou, že se blíží 14 denní lhůta pro odeslání příslušné částky na můj účet. Zatím děkuji a s pozdravem, L. Nek.
Marné uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace zákon považuje za podstatné porušení smlouvy. Poruší-li strana smlouvu podstatným způsobem, může druhá strana bez zbytečného odkladu od smlouvy odstoupit.
Odstoupení doporučujeme zaslat doporučeně, nejlépe s dodejkou, a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byla uplatněna. Vzor odstoupení od smlouvy a další informace jsou dostupné na https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.
Odstoupením se smlouva od počátku ruší a strany mají povinnost vrátit si poskytnutá plnění. K vrácení peněz je vhodné prodávajícímu určit přiměřenou lhůtu.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
Podnikatel již nevyužil možnosti reagovat. Prosíme proto spotřebitelku o doplnění informací o současném stavu stížnosti, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Vstřícnost subjektu bych zvolila mezi spokojen a nespokojen - použila jsem veškeré dostupné prostředky, což mě stálo spoustu času, ale finanční hotovost jsem obdržela, takže případ byl nakonec dořešen OK.