Počet nahlášených stížností: | 222 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
v únoru roku 2015 jsem si zakoupil z obchodu CCC polobotky o hodnotě 699 Kč. Po třech měsících jsem podal reklamaci s tím, že se obuv začala odlepovat a podrážka se začala ztrácet. (Začínal jsem na ní vidět cosi červeného, což už původní barva podrážky nebyla.) Požadoval jsem vrácení peněz, nebo výměnu zboží.
Po měsíci mi byla reklamace vyřízená s tím, že mi obuv opravili. Prodejce říkal, že to byla opravitelná vada a tudíž mi nevrátili peníze. Převzetí produktu jsem nepodepsal a zažádal jsem o novou reklamaci s tím, že podrážka je stále v původním stavu, tudíž nijak neopravená. Opět jsem požadoval vrácení peněz.
Chci se zeptat, jak postupovat v případě, že mi opětovnou reklamaci neuznají. Děkuji.
Gino Lanetti - polobotka - MP07-15001 - 2220340670017 - černá barva
vrácení peněz
|
Tweet |
Pokud věc nemá deklarované nebo sjednané vlastnosti, může kupující v rámci uplatněné reklamace požadovat dle § 2169 občanského zákoníku primárně dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud je ale možné věc jednoduše opravit nebo vyměnit nějakou její součást bez zbytečného odkladu, mají tyto způsoby vyřízení reklamace přednost. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu.
Odstoupit od smlouvy má kupující právo jen pokud dodání nové věci není možné, případně pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad.
O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady.
Společnost nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.