Společnost


innogy Energie, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:36
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#67690Výpověď smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.06.2023, před rokem

Ondřej Rozsíval

Znění stížnosti

Dobrý den,
v roce 2018 jsem uzavřel smlouvu s Innogy na 30 měsíců s "prolongací" vždy na 24 měsíců. Faktury jsem platil přes zálohy (SIPO), vždy bez zpoždění a bez problémů z obou stran. Z tohoto důvodu jsem neměl důvod studovat jednotlivé faktury (které byly pouze na stažení v Innosvětě) podrobněji. Bohužel jsem si nevšiml (má chyba), prý to mám uvedeno jak v Innosvětě tak ve fakturách (nebylo zasláno jinak), že mi byla od 4.5.2023 opět prolongována smlouva na 24 měsíců, ale již s cenou 5,32 za kWh (dříve 2.18 za kWh). Požadoval jsem u Innogy vypověděl smlouvy, ale bylo mi řečeno, že jsem se "upsal" na dalších 24 měsíců a pokuta za předčasné vypovězení smlouvy je 400,- Kč / měsíc do skončení fixace, tzn. cca 9600,- Kč.

Pokud to bude mít smysl, zaslal bych Vám původní smlouvy. V jedné části je uvedeno následující:
Cena v dalším období trvání smlouvy po jejím prodloužení: ceník elektřina Garance 24 platný pro nabídky zákazníkům ...... ceník Garance 24 již aktuálně v nabídce Innogy není


Produkt

elektřina Optimal


Požadované řešení

Jelikož mi Innogy neumí nabídnout konkurenční nabídku, bych rád odstoupil od smlouvy. Podle mého úsudku (nejspíš asi špatného), jsem by ze strany Innogy nedostatečně informován a nadcházejících změnách a tím pádem bych měl mít možnost odstoupit bez sankcí, případně s nějakou dohodou.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.6.2023 09:41, před rokem

Podle § 11a odst. 2 energetického zákona platí, že zvýšení ceny za dodávku elektřiny nebo plynu nebo změnu jiných smluvních podmínek dodávek plynu je držitel licence povinen prokazatelně a adresně oznámit spotřebiteli nejpozději třicátý den přede dnem její účinnosti způsobem uvedeným ve smlouvě o dodávce elektřiny nebo plynu nebo smlouvě o sdružených službách dodávky elektřiny nebo plynu. Součástí oznámení je poučení o právu druhé smluvní strany odmítnout změny a vypovědět závazek ze smlouvy bez postihu.

Pokud změna nebude oznámena tímto způsobem, nevyvolá právní účinky a spotřebiteli by tak měla být účtována původní cena.

Nesouhlasí-li spotřebitel se zvýšením ceny nebo se změnou jiných smluvních podmínek, je oprávněn bez postihu vypovědět závazek ze smlouvy kdykoliv do desátého dne přede dnem účinnosti zvýšení ceny nebo změny jiných smluvních podmínek, přičemž taková výpověď je účinná ke dni bezprostředně předcházejícímu den účinnosti zvýšení ceny nebo změny jiných smluvních podmínek. Lhůta je zachována, je-li v jejím průběhu odesláno oznámení o výpovědi závazku ze smlouvy držiteli licence.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.

Společnost innogy Energie, s.r.o. byla o podané stížnosti informována. Bohužel však neprojevila zájem využít službu VašeStížnosti.cz k řešení sporů. Od společnosti jsme obdrželi následující vyjádření:
Veškerými reklamacemi i stížnostmi zákazníků se plně zabýváme, avšak musí být zaslány přímo na nás. Své požadavky mohou zákazníci zasílat emailem nebo takto:

nonstop zákaznická linka 800 11 33 55
SKYPE: kontaktnicentrum innogy
E-MAIL: info@innogy.cz
Osobní návštěva Zákaznického centra http://www.innogy.cz/cs/vyhledej-kontaktni-misto/

S ohledem na princip dobrovolnosti služby smírného řešení sporů jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby se lze také obrátit na naši bezplatnou telefonickou poradnu na čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.