Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#67698Nesouhlas se zdražením tarifu bez mého vědomí.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 2 dny 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
09.06.2023, před rokem

František Havlena

Znění stížnosti

Dobrý den,
mám u o2 sjednán pevný internet za 399,-kč měsíčně.
S tímto produktem jsem byl spokojen, až do předminulého vyúčtování.
V tomto vyúčtování mi najednou (z ničeho nic) přišlo, že mám platit 449,-kč.
Na můj dotaz u o2 Guru (mimochodem tito guru jsou na delší samostatnou rozpravu, umí jen bláá bláá bláá a neporadí vůbec s ničím), mi byla poskytnuta odpověď, že došlo ke změně služby a navýšení o O2TV a samozřejmě i navýšení ceny.
Na moje námitky, že o O2TV rozhodně nestojím a v žádném případě jsem si nic podobného neobjednal a nechci ho, mi bylo spoustou prázdných řečí řečeno něco v tom smyslu, že mám smůlu a ať platím a držím hubu.

Z mého pohledu jde o nezákonou praktiku a porušení smluvních podmínek ze strany poskytovatele, přeci není možné takto svévolně a bez mojeho souhlasu měnit druh poskytovaných služeb a samozřejmě taky měnic cenu.

No ale to ještě není vše, včera mi došlo další vyúčtování a tam je opět zdražení, tentokrát na 499,-kč.
Pokud to půjde takto dál, budu si muset patrně časem vzít hypotéku abych na to měl :o)

Na moje další námitky, jak je něco takového vůbec možné, vypečení O2 Guru už nereagovali vůbec.

O2 je zločinecký podnik hrající si na monopol, absolutně se svými zákazníky nehodlá smysluplně komunikovat a jen je odírá kde to jde.

Havlena.


Produkt

sjednán ve smlouvě mám :Internet HD Bronzový a teď mi z toho udělali BEZ MÉHO VĚDOMÍ :internet s HD stříbný s o2TV


Požadované řešení

Vrátit zpět na původní tarif pouze s internetem za původně sjednaných 399,-kč.
A hlavně jej dál svévolně neměnit.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.6.2023 13:05, před rokem

Pokud společnost mění některou z hlavních součástí smlouvy (například právě cenu či rozsah poskytovaných služeb), musí účastníka smlouvy prokazatelně informovat o změně stejným způsobem, jakým doručuje vyúčtování, a poučit jej, že může smlouvu bez sankce ukončit. Je tedy třeba kontrolovat celé vyúčtování, zda-li v něm není informace o změně.

Účastník smlouvy má pak na výběr mezi pokračováním ve smluvním vztahu s provedenou změnou, anebo ukončením smluvního vztahu; nemá však nárok požadovat setrvání u stávajících smluvních podmínek.

Pokud by operátor neinformoval účastníka řádně a včas, lze namítat neúčinnost změny obchodních podmínek. Ode dne, kdy se účastník o změně obchodních podmínek dozvěděl, začne běžet lhůta 1 měsíce, kdy má právo bez sankce vypovědět smlouvu ke dni nabytí účinnosti změn (po 1 měsíci). Do konce této doby by měly být účastníkovi účtovány částky dle posledních obchodních podmínek, nikoliv nových.

Z popisu však vyplývá, že došlo ke změně služby, což nelze učinit bez objednávky nebo předchozího souhlasu spotřebitele.

Jestliže nedošlo k řádnému informování ze strany společnosti o změně smlouvy, doporučujeme spotřebiteli vyúčtování reklamovat.

Reklamaci může spotřebitel podat:
Přes O2 Chat – každý den od 8:00 do 19:00.
Osobně – v kterékoli O2 Prodejně.
Telefonicky – bezplatná linka 800 02 02 02.
Písemně – dopis s reklamací na adresu O2 Czech Republic a.s., Reklamační oddělení, Za Brumlovkou 266/2, 140 22 Praha 4 - Michle.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
15.6.2023 13:50, před rokem

Dobrý den, oznámení o změně služby a smluvních podmínek bylo uvedeno v některém z předchozích vyúčtování, kde bylo zároveň uvedeno, že pokud se změnou nesouhlasíte, máte možnost tarif bez sankce zrušit. Pokud máte zájem o bližší prověření celé záležitosti, kontaktujte nás prosím prostřednictvím emailové adresy info@o2guru.cz a uveďte číslo Vaší služby, celé jméno a datum narození pro ověření. S pozdravem Sachr Tomáš Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.8.2023 15:44, před rokem

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.10.2023 16:58, před rokem

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.