Počet nahlášených stížností: | 216 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Touto cestou by som chcela podat staznost na spolocnost Top Rise s.r.o., ktora mi do dnesneho dna dlhuje celkom 177,27 EURO. Na ich webovej stranke som dna 10.10.2022 zadala objednavku c. 23644468 v sume 12,28 EUR, ktoru som obratom
kreditnou kartou online zaplatila. Kedze sa mi tovar zdal dost lacny nasledne som dna 14.10.2022 zadala dalsiu objednavku pod cislom 2372557 v sume 127,72 EUR, za ktoru som rovnako hned online zaplatila kreditnou kartou. Za tym mi nejak zacalo vrtat hlavou, ze to bude cele nejaky podvod aj s ohladom na podmienky zmluvy uzavretej nevyhodne na stranu kupujuceho napriklad vratenie penazi do 12 mesiacov a pod. Rozhodla som sa obe objednavky dna 18.10.2022 stornovat a poziadala som ich o zaslanie penazi nazad na moj ucet, ktory som tam aj uviedla. Aj z toho dovodu, ze hned druhy den na kazdu objednavku pisu, ze objednavka je uz na ceste a to vobec nie je pravda lebo tovar nedorazil. Po stornovani mi bolo odpisane, ze uhradenu objednavku uz nemozno zrusit. Tak som im odpisala mail v zmysle " a to ste kde videli ? " Slusne som sa im snazila vysvetlit, ze to tak nefunguje ... .Nasledne som im mailom zaslala mnou podpisane odstupenie od zmluvy a vratenie penazi na moj ucet. To bolo presne dna 9.11.2022. Dna 31.12.2022 som sa rozhodla zakupit zimnu bundu otcovi a zas som zadala objednavku na www.suprisimo.sk miesto na www.sportisimo.sk Jedna sa o objednavku c. 3315536 v sume 37,27 EUR, ktoru som rovnako ako tie predosle zaplatila hned online kreditnou kartou. Tato objednavka bola adresovana na adresu mojho otca nie na moju. Hned ako som ju uhradila som si uvedomila, ze sa vlastne jedna o ten isty obchod, ze som sa pomylila a hned som im poslala mail na zrusenie objednavky. Ked zrusite objednavku dokonca Vam zrusia aj ucet na ich webovej stranke lebo sa do neho uz viac neda prihlasit a neda sa ani obnovit heslo.
Dámske kompresné podkolienky - nude 2, L/XL Color: nude 2, Size: L/XL, Dámska dlhá zimná bunda s kožuchom a kapucňou - Black, 3XL Color: Black, Size: 3XL, Dámska luxusná lesklá dlhší zimná bunda s kožušinkou Lucy - L, Black Size: L, Color: Black, Dámske pletené hodinky s lapačom snov - 8 variantov - 1 Varianta: 1, Dámsky jesenné kabát s gombíkmi - Black, L Color: Black, Size: L,Pánska veľmi teplá zimná bunda - Zelená, XL Barva: Zelená, Velikost: XL
Ziadam spolocnost Top Rise s.r.o. o urychlene vratenie penazi v celkovej sume 177,27 EUR nazad na moj ucet SK12 7500 0000 0040 2373 2587.
|
Tweet |
Předně uvádíme, že společnost Top Rise s.r.o. uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako zprostředkovatel, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, by vůči spotřebiteli mělo být neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a během uzavírání smlouvy není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce.
Česká obchodní inspekce na webových stránkách www.coi.cz/rizikove i dTest (https://www.dtest.cz/eshopy) navíc před těmito stránkami spotřebitele varuje.
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti Top Rise s.r.o., Rybná 716/24, Praha 110 00.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.