Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, obchod mi prodal zboží, které vydává za originál, ale bohužel se jedná o padělek. Jedná se o parfém, vyňala jsem jen z celofánu (obalu) a odstříkla a vyzkoušela. Dle vůně jsem poznala, že se jedná o padělek, jelikož jsem měla parfém dřív z obchodu Sephora a voněl jinak. Dále mi parfém ze Sephory vydržel velmi dlouho, ale tento necítím po 10 minutách.
Mám nárok na vrácení peněz, když vím že se jedná o padělek? Jak i reklamace postupovat?
Nákup jsem provedla pomocí heuréka.
Napsala jsem e-mail s žádostí o reklamaci na @europarfemy.cz a reklamace@europarfemy.cz , ale bez odezvy.
Problém si přeji řešit vrácením plné částky na můj b.ú., jelikož mi bylo doručeno zboží které nechci a neměla jsem v úmyslu zakoupit padělek.
Moc děkuji za radu!
YSL libre intense
Vrácení peněz na můj bankovní účet
|
Tweet |
Byl-li zaslán padělek, jedná se o podstatné porušení kupní smlouvy a spotřebitel má právo od smlouvy odstoupit podle § 2002 občanského zákoníku. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti EURO SHOP s.r.o., Orel 63, 53821 Slatiňany.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Ochranu práv duševního vlastnictví má jako dozorový orgán na starosti úřad Celní správy. Na tento úřad je možné se obracet s konkrétními podněty, pokud se setká spotřebitel s prodejem padělaného zboží či jeho nabídkou, a to prostřednictvím jejich internetových stránek zde: https://www.celnisprava.cz/cz/o-nas/kontakty/Stranky/internetova-kriminalita.aspx
Kontrolu zákazu prodeje padělaného zboží provádí i Česká obchodní inspekce, na kterou se lze s podnětem obrátit (zde: https://www.coi.cz/podatelna/).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.