Počet nahlášených stížností: | 17 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobry den,
obdržel jsem následujicí dopis od ČMSS (viz níže)...
Veškere platby jsou zasílany včas, je možné obdržet výpověď ze zde uváděných důvodů? Platí tento důvod i obráceně tedy jako návod pro stávající klienty, kteří mají "extremě" vysoký úrok?
Děkuji za radu jak mám dále postupovat.
Výpověď smlouvy o stavebním spoření ze strany ČMSS
Vážený pane,
celý bankovní sektor je dlouhodobě vystaven negativnímu vlivu extrémně nízkých úrokových sazeb a ani my nemůžeme tento vývoj ignorovat. Vaše smlouva o stavebním spoření(dále jen "Smlouva") je úročena sazbou, která neodpovídá současné situaci na trhu a kterou nemůžeme z ekonomických důvodů dále akceptovat.
Na základě ustanovení §2675, odst. 1) zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku (dále jen "Občanský zákoník") proto ČMSS Vaši Smlouvu vypovídá. V ustanovení §2675 Občanského zákoníku je upravena výpověď jiného než platebního účtu, kterým je i účet stavebního spoření. Dle ustanovení § 3077 Občanského zákoníku se výše uvedené ustanovení uplatní i na smlouvy uzavřené přede dnem jeho účinnosti.
Výpovědní lhůta činí jeden měsíc a počíná běžet od prvního dne měsíce následujícího po měsíci, ve kterém Vám došla tato výpověď. Smlouva tedy bude ukončena ke dni 30.06.2015.
V návaznosti na výpověď Smlouvy žádáme o sdělení, kam Vám máme zaslat zůstatek účtu stavebního spoření. Vyplňte prosím přiložený odpovědní lístek a s ověřeným podpisem majitele účtu jej zašlete na naši adresu: ČMSS, Vinohradská 3218/169, 100 17 Praha 10. Bezplatně můžete podpis ověřit u svého finančního poradce. Pokud neobdržíme odpovědní lístek, zůstanou finanční prostředky po datu ukončení Smlouvy na zrušeném účtu a nebudou dále úročeny.
Vyúčtování Vám zašleme po ukončení Smlouvy a vyplacení finančních prostředků. Poukazujete-li své platby prostřednictvím SIPO, inkasa, srážky ze mzdy nebo trvalého příkazu, zrušte je prosím nejpozději k datu ukončení Smlouvy.
Věříme, že tento krok přijmete s porozuměním a zachováte nám přízeň. Pokud máte zájem o uzavření nové smlouvy o stavebním spoření či financování bydlení, můžete tak učinit za zvýhodněných podmínek.
V případě jakýchkoliv dotazů kontaktujte prosím svého finančního poradce“ Iva Dočkalová, tel. 549 725, 602 256 858 nebo případně Centrum klientské péče ČMSS, tel.: 380 900 145, e-mail: klienti@cmss.cz.
S pozdravem
Ing. Vladimír Staňura
předseda představenstva
ponechání stávající smlouvy beze změn.
|
Tweet |
Pokud smlouva a Všeobecné obchodní podmínky, které byly účinné v době uzavírání smlouvy o stavebním spoření, vymezují důvody, ze kterých může spořitelna dát spotřebiteli jednostrannou výpověď, musí se spořitelna řídit těmito podmínkami a nelze se odvolávat na obecná ustanovení zákona. Pokud tedy není jako jeden z možných důvodů uvedena změna výše úrokových sazeb, není spořitelna oprávněna smlouvu vypovědět.
Doporučujeme spotřebiteli výpověď smlouvy odmítnout a trvat na plnění. K tomuto účelu lze použít vzor ze stránek www.dtest.cz/clanek-3156/odpoved-na-neplatnou-vypoved-stavebniho-sporeni. Komunikaci se spořitelnou doporučujeme vést písemně, nejlépe doporučeně s dodejkou.
Společnost nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.