Společnost


ČSOB Stavební spořitelna, a.s.

Počet nahlášených stížností:17
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#6772Vypoved smlouvy o staveb. sporeni ze strany CMSS dle NOZ §2675 odst. 1 a § 3077 odst. 1

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 22 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.05.2015, před 10 lety

Petr Koutný

Znění stížnosti

Dobry den,
obdržel jsem následujicí dopis od ČMSS (viz níže)...
Veškere platby jsou zasílany včas, je možné obdržet výpověď ze zde uváděných důvodů? Platí tento důvod i obráceně tedy jako návod pro stávající klienty, kteří mají "extremě" vysoký úrok?

Děkuji za radu jak mám dále postupovat.



Výpověď smlouvy o stavebním spoření ze strany ČMSS

Vážený pane,

celý bankovní sektor je dlouhodobě vystaven negativnímu vlivu extrémně nízkých úrokových sazeb a ani my nemůžeme tento vývoj ignorovat. Vaše smlouva o stavebním spoření(dále jen "Smlouva") je úročena sazbou, která neodpovídá současné situaci na trhu a kterou nemůžeme z ekonomických důvodů dále akceptovat.

Na základě ustanovení §2675, odst. 1) zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku (dále jen "Občanský zákoník") proto ČMSS Vaši Smlouvu vypovídá. V ustanovení §2675 Občanského zákoníku je upravena výpověď jiného než platebního účtu, kterým je i účet stavebního spoření. Dle ustanovení § 3077 Občanského zákoníku se výše uvedené ustanovení uplatní i na smlouvy uzavřené přede dnem jeho účinnosti.

Výpovědní lhůta činí jeden měsíc a počíná běžet od prvního dne měsíce následujícího po měsíci, ve kterém Vám došla tato výpověď. Smlouva tedy bude ukončena ke dni 30.06.2015.

V návaznosti na výpověď Smlouvy žádáme o sdělení, kam Vám máme zaslat zůstatek účtu stavebního spoření. Vyplňte prosím přiložený odpovědní lístek a s ověřeným podpisem majitele účtu jej zašlete na naši adresu: ČMSS, Vinohradská 3218/169, 100 17 Praha 10. Bezplatně můžete podpis ověřit u svého finančního poradce. Pokud neobdržíme odpovědní lístek, zůstanou finanční prostředky po datu ukončení Smlouvy na zrušeném účtu a nebudou dále úročeny.

Vyúčtování Vám zašleme po ukončení Smlouvy a vyplacení finančních prostředků. Poukazujete-li své platby prostřednictvím SIPO, inkasa, srážky ze mzdy nebo trvalého příkazu, zrušte je prosím nejpozději k datu ukončení Smlouvy.

Věříme, že tento krok přijmete s porozuměním a zachováte nám přízeň. Pokud máte zájem o uzavření nové smlouvy o stavebním spoření či financování bydlení, můžete tak učinit za zvýhodněných podmínek.

V případě jakýchkoliv dotazů kontaktujte prosím svého finančního poradce“ Iva Dočkalová, tel. 549 725, 602 256 858 nebo případně Centrum klientské péče ČMSS, tel.: 380 900 145, e-mail: klienti@cmss.cz.

S pozdravem


Ing. Vladimír Staňura
předseda představenstva


Požadované řešení

ponechání stávající smlouvy beze změn.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.5.2015 10:33, před 10 lety

Pokud smlouva a Všeobecné obchodní podmínky, které byly účinné v době uzavírání smlouvy o stavebním spoření, vymezují důvody, ze kterých může spořitelna dát spotřebiteli jednostrannou výpověď, musí se spořitelna řídit těmito podmínkami a nelze se odvolávat na obecná ustanovení zákona. Pokud tedy není jako jeden z možných důvodů uvedena změna výše úrokových sazeb, není spořitelna oprávněna smlouvu vypovědět.
Doporučujeme spotřebiteli výpověď smlouvy odmítnout a trvat na plnění. K tomuto účelu lze použít vzor ze stránek www.dtest.cz/clanek-3156/odpoved-na-neplatnou-vypoved-stavebniho-sporeni. Komunikaci se spořitelnou doporučujeme vést písemně, nejlépe doporučeně s dodejkou.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.9.2015 12:59, před 9 lety

Společnost nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.