Počet nahlášených stížností: | 34 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý večer. K narozeninám jsem dostala chytré hodinky typu Huawei watch GT3 SE Graphite Black. Po přibližně 3-4 měsících se mi sami začali vypínat. Vše fungovalo(tep, spánek, kroky)až na obraz. Po asi týdnu hodinky přestali fungovat úplně. Hodinky jsem dané firmě poslala na přezkoumání na reklamaci. Bylo mi sděleno že: Nejedná se o závadu, zařízení bylo poškozeno vinou uživatele. Dle výrobce byla překročena úroveň voděodolnosti, nelze provést záruční opravu. Oprava zařízení je nerentabilní. Přitom hodinky by měli být voděodolné. A já se s nimi nikde do velké hloubky nepotápěla.. předem děkuji za zpětnou reakci
Huawei watch GT3 SE Graphite Black
Jako řešení bych požadovala vyměnění zboží
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
s reklamací OS 8452/23 bylo osloveno autorizované servisní středisko BPS Mobil, s.r.o., které se specializuje pro nositelnou elektroniku značky Huawei.
Odbornou diagnostikou nebyla odhalena výrobní vada, kdy k proniknutí tekutiny došlo vlivem překročení limitu voděodolnosti zařízení.
Ze strany servisního střediska byla reklamace konzultována přímo se společností Huawei ČR. Pořízená fotodokumentace z diagnostiky včetně servisního prohlášení k dispozici: https://www.onlineshop.cz/muj-ucet/reklamace/e/Aea2de5Fc206a-2bf80D13-b7ba-42eB-8817-9b346582E8A9-787c8d7fAf88.preview.html?show=197007,198750,198751,198752,198753,198754,198755,198756,198757,198758&check=78b33ef6ee582a490b48d0d022094d50 .
Pakliže by nezávislý soudní znalec v oboru vyvrátil provedenou servisní diagnostiku, bude reklamace opětovně otevřena k řešení a zákazníkovy proplaceny veškeré výlohy se zpracováním posudku.
Dále by reklamace byla podstoupena do procesu odstoupení od kupní smlouvy.
S přáním hezkého dne
ONLINESHOP.cz
Děkujeme společnosti za vyjádření.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl přidat svou reakci a zároveň nás informovat o jeho případném další postupu (např. využití znaleckého posudku). Pokud jiného postupu nevyužije, budeme pravděpodobně nuceni tuto stížnost uzavřít bez dosažení dohody, neboť společnost své stanovisko označila jako neměnné.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme bez dosažení dohody.