Počet nahlášených stížností: | 25 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 6 |
Dobrý den,
v březnu 2022 jsem obdržel nabídku na pořízení FVE od společnosti Schlieger. Ta mmj, obsahovala Dobíjecí stanici s tímto popisem:
DOBÍJECÍ STANICE pro elektromobil
Klíčové vlastnosti:
≈ Regulovatelný nabíjecí výkon až 22 kW
≈ Vysoce odolný nabíjecí kabel o délce 5 m
≈ Konektor typu 2
≈ 32 A / 400 V
V rámci realizace mi nebyl dodán nabíjecí kabel k dobíjecí stanici. Toto jsem uvedl do předávacího protokolu. Po urgenci mi bylo dodavatelem sděleno, že "Nabíjecí kabel není součást Wallboxu a ani jej nedodáváme." V samotné smlouvě je v položkovém rozpočtu uvedeno "Propojovací kabely elektronabíječka 10m", což jsem ale považoval za definici dvou kabelů po 5m, protože reálně dodaná stanice má dvě zásuvky.
Vzhledem k nabídce, kde byl nabíjecí kabel jasně definován, se cítím, jako spotřebitel, ukázkově oklamán.
nedodané příslušenství v rámci dodávky FVE
Dodání nabíjecíhe kabelu dle definice předložené v nabídce - Vysoce odolný nabíjecí kabel o délce 5 m; Konektor typu 2; 32 A / 400 V
NEBO
sleva/komepnzace 7.000 Kč (odhadovaná průměrná prodejní cena kabelu s těmito parametry)
|
Tweet |
Jestliže bylo součástí smlouvy i dodání nabíjecího kabelu k dobíjecí stanici pro elektromobil, měla společnost kabel dodat. V opačném případě je možné dodání zboží reklamovat a požadovat po společnosti dodání kabelu.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
V tomto případě by se taktéž mohlo jednat o klamavé konání dle § 5 zákona o ochraně spotřebitele. Obchodní praktika se považuje za klamavou, pokud obsahuje věcně nesprávnou informaci a je tedy nepravdivá, což vede nebo může vést spotřebitele k rozhodnutí ohledně koupě, které by jinak neučinil.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.