Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den. Pořídil jsem v tomto obchodě tuto moka konvičku v černé verzi
http://www.hm-obchod.cz/Moka-konvice-elektricka-G3-Ferrari-Bonjour-3-salky-bila-d851.htm . Již po cca druhém použití vnitřek nádoby na vodu začal silně černat, dle mého názoru jde o reakci kovu. Nelze to lehce umýt, na druhou stranu myslím, že při přípravě další kávy se při varu toto znečištění uvolňuje a ovlivňuje i chuť kávy. Poslal jsem konvičku do obchodu na reklamaci a prodejce mi přeposlal citaci z vyjádření distributora, že se jedna o zbytek kávy, který se dostal do nádoby. Dle mého názoru naprostý nesmysl. Potřeboval bych poradit, zda je nějaká možnost jak postupovat dál, pokud mám pocit, že výsledek této reklamace není v pořádku. Nemohl jsem odstoupit od smlouvy bez udání důvodu, protože jsem konvičku použil až po dvou týdnech od nákupu, v práci. Děkuji.
http://www.hm-obchod.cz/Moka-konvice-elektricka-G3-Ferrari-Bonjour-3-salky-bila-d851.htm
Rád bych dostal zpět své peníze za pravěpodobně nekvalitní zboží.
|
Tweet |
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Projeví-li se na zboží vady během 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, nebo že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelem a tím vyloučit přítomnost vady na zboží při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu.
Společnost nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.