Počet nahlášených stížností: | 27 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Oslovil jsem v září 2022 pana Korytara ohledně řešení topení ve svém ateliéru. Dostal jsem na něj kontakt od známého, který byl s jeho prací (před dvěma lety) spokojen a tak jsem bohužel ke své škodě neprověřoval, jak je na tom firma Fireprofi v poslední době. Sešli jsme se a našli řešení, nabídka, záloha 50,500 ..a tady vše co by bylo normální, bohužel končí. Všechny termíny dodání komínu, kamen a realizace neplatily, volal jsem pouze já a dožadoval se ve vší slušnosti splnění závazku. Byl jsem informován v dubnu, kdy jsem se znovu chtel nějak dohodnout, ze strany pana Korytara o údajném vleklém zdravotním problému a další odsouvání termínu pokračovalo. Chápu, že můžou nastat různé okolosti, ale pan Korytar mě svou pasivitou a nekomunikativní taktikou přesvědčil, že jsem prostě naletěl a penězi z mé zálohy řešil nějaky předchozí problém. Jsem také řemeslník, a byl jsem nucen přez zimu ve své dílně pracovat v 9 ´C, zož mělo za následek, že jsem realizaci některých projektu musel odmítnot a také jsem měl vinou chladu v dílně následně zdravotní problémy. Má trpělivost je u konce. Po poradě s právníkem podáváme trestní oznámení.
Nerealizovaná dodávka komínu a krbové vložky
Navrácení zálohy
|
Tweet |
Pokud bylo součástí smlouvy i ujednání o tom, že podnikatel spotřebiteli dodá a provede realizaci komínu a krbové vložky, avšak k tomuto jednání nikdy nedošlo, podnikatel nesplnil povinnosti, ke kterým se ve smlouvě zavázal.
Spotřebitel s podnikatelem uzavřel smlouvu o dílo. Dle § 2590 občanského zákoníku zhotovitel provede dílo s potřebnou péčí v ujednaném čase a obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Není-li doba plnění ujednána, provede zhotovitel dílo v době přiměřené jeho povaze. Dílo je provedeno, je-li dokončeno a předáno.
Pokud nebyla kamna dodána a namontována ve sjednaném termínu, ač to bylo mezi stranami sjednáno, ocitá se podnikatel v prodlení. Spotřebitel následně upozorní prodávajícího, že nesplnil svou povinnost včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodatečnému splnění (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nesplní svou povinnost ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky. Plnil-li podnikatel zčásti, může spotřebitel od smlouvy odstoupit jen ohledně nesplněného zbytku plnění. Nemá-li však částečné plnění pro spotřebitele význam, může spotřebitel od smlouvy odstoupit ohledně celého plnění.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci ve formě doporučeného dopisu s dodejkou. Dopis bude zaslán na adresu: Dandova 2619/13, 193 00 Praha. V odstoupení od smlouvy spotřebitel informuje prodávajícího o tomto odstoupení a vyzve ho k navrácení peněžních prostředků.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění (popř. k navrácení peněžních prostředků po odstoupení) tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Jestliže má spotřebitel podezření, že došlo ke spáchání trestného činu:
Trestní oznámení může podat kdokoliv a oznamuje se jím možné spáchání trestného činu. Osoba, která by byla tímto trestným činem poškozena, by mohla uplatnit svůj nárok přímo v trestním řízení. Účelem trestního řízení je tedy zjištění, zda se pachatel dopustil trestného činu. Spotřebitel by v tomto řízení vystupoval v pozici poškozeného. Trestní řízení nevylučuje občanské soudní řízení a naopak. Nicméně nárok nemůže být přiznán nadvakrát.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.